شيوه نامه اقدامات پيشگيرانه بيماري کرونا ويروس ابلاغ شد

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری به نقل از سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري از تدوين شيوه نامه اقدامات پيشگيرانه بيماري کرونا ويروس و ابلاغ آن به تمامي بخش هاي صنعت حمل و نقل هوايي خبرداد.

رضا جعفرزاده اظهارداشت: شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس جهت پیشگیری از انتقال بیماری كرونا ويروس (19-COVID) و به منظورحفظ سلامت کارکنان صنعت هوانوردی و مسافران بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مقررات بین المللی سازمان جهانی بهداشت تدوين شده است.

وي افزود: محدوده اثر این شيوه‌نامه شامل کلیه شرکت های هواپیمایی، فرودگاهها، شرکتهای خدمات زمینی، بار و مسافر، خدمات ویژه، نظافت هواپیما و همچنین کلیه خلبانان و کادر پروازی،کارکنانی که در بخش های خدمات مسافر، خدمات پرواز، واحد کنترل پرواز(ATS)، مسئولین پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه، کارکنان خدمات ویژه مسافرین، کارکنان ضدعفونی کننده و نظافت هواپیما، خدمات بار، جامه دان، کارکنان خدمات مسافر(کوردینیتور پرواز، کارکنان رمپ،…) و کارکنان نگهداری و تعمیرات هواپیما در خط پرواز است.

جعفرزاده با بيان اينكه مسئولیت اجرای این شیوه نامه به عهده کلیه دستگاهها و شرکت های فعال در صنعت هوانوردی مشمول این شیوه نامه است افزود: كنترل، انتشار و توزيع  این شيوه‌نامه برعهده سازمان هواپيمايي كشوري بوده و از طريق “سامانه قوانين و مقرراتموجود در سايت سازمان به‌صورت طبقه‌بندي شده در اختيار ذي نفعان سازمان قرار گرفته است.

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري افزود: رعایت مقررات این شیوه نامه و پروتکل های مصوب بهداشتی توسط کلیه شرکت ها و ذینفعان صنعت هوانوردی در این شرایط امری ضروری و لازم است. لذا برای استمرار حداقلی پروازهای داخلی و بین المللی برای جابجایی امن و ایمن مسافر، رعایت مقررات بهداشتی الزامی است.

وي تاكيد كرد: در صورت عدم رعایت و عدم اجراي صحيح مقررات اين شيوه‌نامه براي بار اول، سازمان هواپيمايي كشوري به صدور تذکر کتبی به مديرعامل اقدام و مدارک جهت تصمیم گیری های آتی مستند می شود و در صورتیکه از طرف شرکت ها و ذی نفعان، همچنان به رعایت مقررات بی توجهی شود، سازمان می‌تواند عندالزوم محدوديت‌هاي مقتضي را اعمال كند.

مطالب رپورتاژ