شهرهای دیدنی تهران تا رشت

ا ستان گیلان یکی از استان هایی است که هر سال گردشگران زیادی آن را برای سفر انتخاب می کنند. اگر از افرادی هستید که ساکن تهران هستید و می خواهید از تهران به رشت بروید، دیدنی های زیادی در این مسیر وجود دارد. در واقع در مسیری که قرار است طی کنید، شهرهای دیدنی مختلفی وجود دارد که ارزش زیادی برای دیدن دارند. اگر مقصد شما رشت است، پیشنهاد می کنیم پیش از آن که سفر خود را شروع کنید با اجاره ویلا در رشت خیالتان را بابت سفر راحت کنید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی دیدنی‌های مسیر تهران تا رشت بپردازیم تا با بازدید از آن ها سفر خود را لذت بخش تر کنید.

سفر به رشت؛ یک سفر به یاد ماندنی!

اگر قصد دارید به رشت سفر کنید، از همان ابتدای مشخص می‌شود که در این سفر چقدر قرار است به یاد ماندنی باشد! به خصوص که اگر شما قصد سفر زمینی داشته باشید و با خودروی شخصی سفر کنید، سفر به رشت بسیار به یاد ماندنی خواهد بود. چرا که مسیر تهران تا رشت به قدری زیبا و دیدنی است که نظر هر مسافری را به خود جلب می کند. شهرهای دیدنی زیادی هم در میان این مسیر وجود دارد که شما را ترغیب به توقف در هنگام سفر می کند. بنابراین سفر زمینی تهران به رشت می تواند یک سفر عالی و فراموش نشدنی باشد که نظر شما را به خود جلب می کند.

برای سفر به رشت یا هر شهر دیگری، یکی از چیزهایی که به آن نیاز دارید اجاره اقامتگاه است. با اجاره اقامتگاه می‌توانید محل اقامت خود را مشخص کنید و دیگر نگران جایی که قرار است اقامت داشته باشید، نباشید. اقامتگاه های مختلفی در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که یکی از بهترین آن ها، اجاره ویلا جاباما است. با اجاره ویلا، شما یک اقامتگاه مستقل دارید و دیگر محدودیت خاصی نخواهید داشت. همچنین ویلاها انواع مختلفی دارند و بستگی به نیاز یا بودجه خود می‌توانید یکی از آن ها را رزرو کنید. یکی از بهترین اقامتگاه هایی که می‌توانید رزرو کنید، ویلای استخردار است تا سفر را برای شما دلچسب تر کند.

شهرهای دیدنی مسیر تهران تا رشت

اگر قصد سفر را دارید و مقصد شما رشت است، پیشنهاد می‌کنیم از شهرهای دیدنی در مسیر هم دیدن کنید. اگر زمان کافی برای یک سفر با ارزش و لذت بخش را دارید، تنها به رشت فکر نکنید. دلیل آن هم این است که شهرهای دیدنی زیادی در بین مسیر تهران تا رشت وجود دارد که می‌تواند نظر شما را جلب کند. در هر شهر بین تهران تا رشت می‌توانید توقف داشته باشید و از دیدنی های آن هم بازدید کنید. شهرهای دیدنی که میان مسیر تهران تا رشت قرار دارند، عبارتند از:

●     کرج

یکی از شهرستان های استان البرز که در نزدیکی تهران و در مسیر تهران تا رشت قرار دارد، کرج است. در واقع کرج یکی از شهرهای دیدنی مسیر شما است که دیدنی های زیادی دارد. اگر زمان کافی برای سفر خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً در این شهر توقف داشته باشید و از دیدنی های آن هم بازدید کنید. جالب است بدانید که کرج توانسته لقب ایران کوچک را به خود اختصاص دهد و دلیل آن هم این است که این شهر بزرگ و دیدنی است.

در کرج، روستاهای بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد و شما می‌توانید برای بازدید از آن ها هم برنامه ریزی کنید. روستاهایی نظیر برغان، ساوجبلاغ، نظرآباد، هشتگرد و طالقان را در مسیر خود ببینید. در این مسیر می‌توانید کنار رودخانه اتراق کنید و غذا یا چای آتشی میل کنید. طبیعت بکر این روستاها نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند و حتی می‌توانید برای سفر یک روزه از تهران روی آن حساب باز کنید.

●     قزوین

یکی از قدیمی ترین و با اصالت ترین شهرهایی که در ایران وجود دارد، قزوین است. قزوین مکان های تفریحی و تاریخی زیادی دارد و اگر می‌خواهید در مسیر تهران تا رشت در یک شهر زیبا و جذاب توقف کنید، قزوین گزینه بسیار مناسبی است. قزوین در زمان پادشاهان گذشته ایران، به عنوان پایتخت انتخاب شده بود و به همین دلیل آثار تاریخی و دیدنی زیادی در آن وجود دارد. از مهم ترین مکانی های تاریخی و دیدنی که در قزوین وجود دارد، می‌توان به سردر عالی قاپو اشاره کرد که مربوط به دوران صفویان است.

اگر به دنبال جاهای دیدنی دیگری در قزوین هستید، تاکستان گزینه مناسبی است. چرا که زیبایی های خاص خود را دارد و می‌توانید انواع سوغاتی ها نظیر شیره انگور، باقلوا، انواع شیرینی و نان مخصوص قزوینی را برای سوغاتی دادن به دوستان خود تهیه کنید.

●     لوشان

یکی از شهرهای جنوبی در استان گیلان که به عنوان شهر آفتاب شناخته می شود، لوشان است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان رودبار قرار گرفته است و زیبایی آن نظر هر کسی را به خود جلب می کند. فاصله این شهر تا رشت حدود 90 کیلومتر است و می‌توانید پیش از رسیدن به مقصد خود از آن بازدید کنید. با توجه به این که این شهر بین قزوین و رودبار قرار گرفته است، آب و هوای بسیار معتدلی دارد. در واقع نمی‌توانید در مسیر تهران تا رشت حرکت کنید و با رسیدن به این شهر، متوجه هوا بسیار عالی آن و همچنین زیبایی شهر آن نشوید.

در لوشان یک پل تاریخی و زیبا وجود دارد که مربوط به زمان های قدیم است. در واقع این پل، شاه راهی میان قزوین و رشت شناخته می‌شود و برای بسیاری از افراد جذاب است.

●     منجیل

یکی دیگر از شهرهایی که در استان گیلان و در مسیر تهران تا رشت قرار دارد، منجیل است. منجیل از شهرهایی است که یک سد بسیار بزرگ دارد و به واسطه توربین های بادی اش شناخته می‌شود. در این شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی آن، در اکثر روزهای سال باد می‌وزد. این شهر بسیار دیدنی و فراموش نشدنی است و پیشنهاد می کنیم حتماً از آن بازدید کنید.

●     رودبار

رودبار شهری است که احتمالاً نام آن به گوش شما رسیده است و می‌دانید که به عنوان شهر زیتون شناخته می‌شود! در مسیر تهران تا رشت پس از گذر از منجیل به این شهر زیبا می‌رسید. در سال های گذشته رودبار با یک زلزله بزرگ روبرو شد اما در حال حاضر خبری از خرابی های آن نیست. در واقع این شهر دوباره ساخته و آباد شده است و دیگر هیچ خبری از تلخی های زلزله آن وجود ندارد. آب و هوای رودبار بسیار عالی است و خاک حاصلخیزی دارد و به همین دلیل است که در این منطقه زیتون کشت می‌شود. شما می‌توانید هنگام عبور از این شهر، زیتون را به عنوان سوغاتی برای دوستان خود ببرید. زیتون این منطقه بسیار باکیفیت و خوشمزه است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً تهیه کنید.

.در نهایت شما به شهر زیبای رشت خواهید رسید! پیشنهاد می‌کنیم پیش از آن که سفر خود را آغاز کنید، از طریق پلتفرم جاباما اقامتگاه خود را رزرو کنید و با خیالی آسوده سفر خود را شروع کنید. اقامتگاه های مختلفی در این شهر وجود دارد؛ شما می توانید با اجاره روزانه ویلا در چالوس سفر خود را دلنشین و جذاب تر کنید و نهایت لذت را ببرید.

 

مطالب رپورتاژ