شرکتهای ریلی مسافری در انتظار دریافت تسهیلات کرونایی وعده داده شده

صنعت حمل و نقل آنلاین: سبحان نظری، دبیر  انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در گفتگو با خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین در خصوص انتظار شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری برای دریافت تسهیلات کرونایی گفت: شرکت های حمل نقل ریلی مسافری همچنان منتظر دریافت تسهیلات کرونایی وعده داده شده هستند.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین، سبحان نظری در ادامه گفتگو بیان کرد: با گذشت بیش از 1 سال از تصویب تخصیص 940 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافری تا به امروز مبلغ 230 میلیارد تومان معادل کمتر از یک چهارم از این تسهیلات پرداخت شده است.

این در حالی است که شرکتهای ریلی مسافری با افت شدید تقاضا به علت محدودیت‌های کرونایی حاکم بر کشور و محدودیت 50 درصدی فروش بلیت به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی روبرو شده‌اند.

شرکتهای ریلی مسافری به عنوان شرکتهای پیشرو و موفق در میان تمامی شیوه‌های حمل و نقل در اجرای پروتکل‌های بهداشتی از روز اول ابلاغ این مصوبه، با رعایت ظرفیت حداکثر 50 درصدی قطارهای مسافری علاوه بر مهم دانستن مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، تحت فشار اقتصادی بوده‌اند.
با این وجود متأسفانه بانک عامل پرداخت تسهیلات مذکور، با گذشت بیش از یکسال، اکثریت شرکت‌های مسافری ریلی را در پیچ و خم بروکراسی اداری معطل و همچنان از پرداخت تسهیلات کرونایی محروم نگهداشته است.

سبحان نظری با تاکید بر وجود رشد بی‌سابقه هزینه‌های شرکت‌های ریلی مسافری تصریح کرد: با وجود رشد بی‌سابقه هزینه‌های شرکت‌های ریلی مسافری و عدم افزایش متناسب نرخ بلیت، این شرکت‌ها به ارایه خدمات خود ادامه می‌دهند در حالی که برای هزینه های جاری و بعضاً دستمزد پرسنل خود نیز با مشکلات عدیده دست به گریبان هستند.
علاوه بر موارد فوق، تحمیل هزینه‌های ضد عفونی و بهداشتی که به هزینه‌های جاری این شرکت‌ها اضافه شده است نیز موجب بروز مشکلات جدیدی برای این شرکتهای خصوصی شده است.

نظری در پایان گفت: در همین راستا از دولت محترم درخواست داریم تا در تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات کرونایی مصوب، با بانک عامل هماهنگی به عمل آورد تا با پرداخت آن از ورشکستگی و تعدیل‌های گسترده نیروی انسانی در این بخش جلوگیری گردد.

مطالب رپورتاژ