الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

سازمان هواپیمایی کشوری مرجع تصمیم‌گیری و پاسخگویی است

صنعت حمل و نقل آنلاین: وزير راه و شهرسازي رمز موفقيت صنعت هوايي را همكاري جدي تمامي مجموعه صنعت با سازمان هواپيمايي كشوري به عنوان مرجع تصميم گيري و پاسخ گويي و رئيس سازمان به عنوان راهبر بخش هوايي دانست.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، رستم قاسمی در جلسه تكريم سرپرست و معارفه رئيس جديد سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این مطلب که بسیاری انتظار داشتند با شروع تحریم ها هیچ پروازی انجام نشود و همه ناوگان هوایی کشور زمین گیر شوند اما به همت متخصصان صنعت هوایی هم در بخش داخلی و هم بین المللی فعالیت‌ها ادامه یافت.

وي افزود: مهمترین مولفه موفقیت بخش هوایی استفاده از نیروی انسانی است و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری باید از تمامی ظرفیت‌ها و مجموعه‌های مرتبط برای پیشبرد اهداف صنعت حمل و نقل هوایی استفاده کند.

وزیر راه وشهرسازی همچنین توسعه ناوگان در بخش هوایی را خاص و تکنیکی و متفاوت از دیگر مدل‌های حمل و نقلی عنوان کرد و گفت در این خصوص نیاز دانش داخلی و استفاده از نخبگان کشور است.

قاسمي در ادامه از توافقات صورت گرفته با بعضی از کشورهای همسایه در حوزه حمل و نقل خبرداد و ابراز امیدواری کرد تا تمامی مجموعه‌ها در همکاری با رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان تنها راهبر بخش هوایی کشور بر مشکلات حمل و نقل هوایی فائق آئیم.

صنعت حمل و نقل هوايي بازوي بي بديل اقتصاد كشور است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری صنعت حمل و نقل هوایی را بازوی بی بدیل اقتصاد كشور دانست و گفت: امروز لازم است از تمامي ظرفيت‌ها استفاده كنيم.

كاپيتان محمد محمدی بخش در این مراسم با بیان اینکه صنعت هوانوردی از ابتدای انقلاب در۴۳ سال اخیر هدف اولیه تحریم‌ها بوده است، گفت: در مذاکرات 1+5 آنچه نظام پای آن ایستاد صنعت هوانوردی کشور بود و هنوز ادامه دارد اما در حال حاضر صنعت هواپيمايي با وجود تمامي تهديدها، سرپاست و اين موفقيت مديون تمامي فعالان اين حوزه است.

در ادامه، سياوش اميرمكري اظهارداشت: 72 سال از تصويب قانون هواپيمايي مي گذرد و 43 سال پس از انقلاب با ايجاد زيرساخت هاي هوانوردي امروز ظرفيت صنعت هوانوردي به اعزام و پذيرش 75 ميليون مسافر در سال رسيده است و سرويس هاي هوانوردي در 132 مسير هوايي به مسافت 88000 كيلومتر در سايه مديريت جهادي متخصصين صنعت هوانوردي كشور ارايه مي شود.

در پايان وزير راه و شهرسازي با اهداء لوح سپاس از سياوش اميرمكري به جهت مدت تصدي سرپرستي سازمان هواپيمايي كشوري تقدير كرد.

مطالب رپورتاژ