سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای به استقبال نوروز می‌رود: امروز پیش فروش بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری آغاز می‌شود

پيش فروش بلیت های نوروزی ناوگان عمومی مسافربري جاده‌ای از روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه سال جاری به صورت حضوری و غیرحضوری آغاز می‌شود.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پيش فروش بلیت های نوروزی ناوگان عمومی مسافربري جاده‌ای از روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه سال جاری به صورت حضوری و غیرحضوری آغاز می شود.

در این خصوص داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این رابطه اظهار داشت: پیش فروش اینترنتی بليت از طریق سایت‌های اینترنتی، سایت‌های استانی و سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر انجام می‌شود. همچنین پیش فروش حضوری بلیت در محل پایانه‌های عمومی مسافر، دفاتر مرکزی و دفتر فروش بلیت شرکت‌های مسافربری در سطح شهر شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای پیش فروش بلیت‌های نوروزی ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی بیان داشت: در صورت نیاز با دایر کردن تعداد مناسبی از دفاتر متمرکز در سطح شهر و تعیین ساعات کار مناسب و کافی برای آن‌ها، به طور مشترک انجام و نظارت کافی بر نحوه عملکرد آنها توسط ادارات کل استان اعمال میشود.

باقرجوان خاطرنشان کرد: فروش و پیش فروش بلیت و اعزام سرویس‌های اتوبوسی الزاماً باید با رعایت قواعد شبکه سير و صرفاً در قالب شبکه سير هر شرکت مسافربری باشد.

پیش فروش حضوری و غیر حضوری بلیت ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر در حالی فردا آغاز می‌شود که برای پيشگيری از انتقال ويروس كرونا در پايانه هاي مسافربری و ناوگان اتوبوسی تمهيدات لازم از طريق هماهنگي با تشكل‌های صنفی بخش حمل‌و‌نقل مسافر و شركت‌های مسافربری انجام شده است.

در راستای آنکه سفرهای جاده‌ای از طریق ناوگان اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری کرایه به صورت امن انجام شود، دستورالعملی تهیه شد و مبنای دستورالعمل همکاری با وزارت بهداشت و ارگان‌های صاحب نظر در حوزه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در حال حاضر نماینده وزارت بهداشت در اغلب پایانه‌های مسافری حضور دارد و اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و سواری کرایه قبل از هر سفر ضد عفونی می‌شود. گفت:  عمده کنترل لازم در این حوزه محلول پاشی و ضد عفونی داخل اتوبوس و محل‌های تماس نظیر دستگیره صندلی، دستگیر در، سگک کمربند ایمنی، بدنه صندلی و … است.

باقرجوان اضافه کرد: همچنین محلول الکل و کرم ضد عفونی و ماسک در اختیار ناوگان قرار گرفته است تا مسافرانی که در معرض خطر هستند و یا مسافرانی که بیمار هستند در طول سفر از این ماسک‌ها استفاده کنند و از الکل و کرم‌های ضد عفونی بابت ضد عفونی دست‌های خود استفاده کنند که شرکت‌های حمل و نقل موظف به اجرا و نظارت در این باره هستند.

وی گفت:‌عمده کار ضد عفونی ناوگان در ابتدای سفر است. قبل از ورود سکو به اتوبوس‌ها ضد عفونی می‌شوند و هیچ وسیله نقلیه‌ای بدون تائید همکاران وزارت بهداشت آماده سفر نمی‌شوند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ه‌ای با بیان اینکه نماینده وزارت بهداشت در اغلب پایانه‌های مسافری استقرار دارند، بیان کرد: ضرورت دارد حتما ناظر عالی در این حوزه حضور داشته باشد. پایانه‌های مسافری محل تجمع مسافران است و قطعا اعزام وسیله نقلیه باید با ضریب ایمنی بالا باشد.

باقرجوان تاکید کرد:‌ به مسافران توصیه می‌کنیم حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مسافرانی که بیمار هستند به هیچ عنوان از وسایل حمل و نقل جمعی برای سفر استفاده نکنند تا موجبات سلامتی هموطنان خود را فراهم آورند.

وی یادآور شد: البته غربالگری مسافران هم در ابتدای سفر توسط همکاران وزارت بهداشت و سازمان راهداری که در پایانه‌ها مستقر هستند انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه ناوگان مسافری جاده‌ای عمومی قبل از سفر حتما ضدعفونی می‌شود، گفت: برای ایام نوروز ۱۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس، ۳۳ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۴۱ هزار دستگاه سواری کرایه آماده اراه خدمات به مسافران نوروزی است.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: سرویس‌های عادی همه روزه دایر است و امکان تهیه بلیت از طریق سایت‌های اینترنتی و همچنین حضوری برای مسافران فراهم است و در صورت استقبال مسافران آمادگی برای تامین سرویس فوق‌العاده وجود دارد.

مطالب رپورتاژ