زیرساخت های بندری و دریایی؛ از الزامات رونق تجاری و به‌ویژه توسعه صادرات است

صنعت حمل و نقل آنلاین: نایب رییس اول کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تجهیزات مدرن بندری؛ تسریع عملیات تخلیه‌ و بارگیری و کاهش میزان دموراژ را به دنبال دارد، گفت: با توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری جذب حداکثری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رقم می‌خورد.
به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، رضا رستمی در رابطه با طرح تحول صنایع دریایی و تأمین تجهیزات بندری به منظور بهبود وضعیت بنادر و تاثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی کشور، اظهار داشت: به طور حتم هرچه زیرساخت‌های کشور در حوزه دریایی و بندری ارتقا پیدا کند، شاهد افزایش ظرفیت‌های اقتصادی خواهیم بود و می‌توانیم به شکل مطلوب‌تری عمل کنیم.
وی ادامه داد: در رابطه با ساخت و تأمین شناورها و چه در حوزه تجهیزات بندری؛ تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌تواند کمک شایانی به توسعه بنادر کند.
نایب رییس اول کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تأمین تجهیزات بندری تسریع عملیات تخلیه و بارگیری و کاهش میزان دموراژ(جریمه دیرکرد عودت کانتینر است که توسط صاحب کالا باید پرداخت شود) را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: بنادر کشور؛ نیازمند مدرن‌ترین تجهیزات از جمله جرثقیل ها و مکنده ها هستند، چرا که بنادر ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار بوده و باید بتوانیم به نحوی مطلوب از این پتانسیل اقتصادی موجود استفاده کنیم.
رستمی با اشاره به اینکه توسعه تجهیزات دریایی و  بندری و ایجاد زیرساخت‌ها، می تواند به جذب حداکثری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منجر شود، اظهار داشت: توسعه یافتگی؛ جذب سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد و بخش خصوصی به طور حتم در صورت وجود زیرساخت‌های لازم علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه بندری و دریایی خواهد بود.
وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی از الزامات رونق تجاری و به ویژه توسعه صادرات است؛ مسئله ای که حتی می‌تواند منجر به کاهش  نرخ بیکاری شود.
نایب رییس اول کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه ضرورت دارد روند فعالیت‌ها در حوزه بندری و دریایی تسریع پیدا کند، عنوان کرد: زمان؛ یکی از مهم‌ترین فاکتورها در اقتصاد است و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به این مسئله توجه جدی دارند، بنابراین با تأمین تجهیزات مدرن در حوزه دریایی و بندری شرایط برای تسریع فعالیت‌ها فراهم می‌شود.

مطالب رپورتاژ