برخورد با ۱۷۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق ساحلی

صنعت حمل و نقل آنلاین: مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح جزییات قلع و قمع سازه‌های غیرمجاز ساحلی در تمامی استان‌های ساحلی کشور، اعلام کرد: با ۱۷۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق ساحلی برخورد شده است.
به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین حمید خلیلی درباره آخرین وضعیت آزادسازی سواحل در مناطق ساحلی شمالی و جنوبی کشور،‌ اظهارداشت: تاکنون (طی ۶ سال اخیر) ۱۷۷ مورد برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در خطوط ساحلی و به منظور دسترسی مردم به دریا مدنظر قرار گرفته که سهم سال جاری ۱۷ مورد بوده است؛ در سال جاری تخریب ها صرفا مربوط به استان مازندران بوده است.
مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با رویه صدور مجوز سازه های ساحلی، عنوان کرد: به استناد مفاد بند ۲۲ از ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی و بند ۷ قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر و ابلاغیه چهل و چهارمین نشست هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار؛ این سازمان موظف است نسبت به صدور مجوزهای ساخت و بهره برداری از سازه ها و تاسیسات ساحلی و دریایی باحق نظارت در اجرا اقدام کند.
خلیلی افزود: در همین راستا کمیته صدور مجوز سازه های دریایی مسئولیت بررسی درخواست ها و صدور مجوز مربوطه را عهده دار است که مراحل آن از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل به نشانی sm.pmo.ir قابل دسترسی است.
به گفته وی، اگر مراحل قانونی در رابطه با سازه های ساحلی طی نشود، گارد سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به قلع و قمع اقدام می کند.
به نقل از روابط عمومی سازمان بنادرودریانوردی، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی یادآورشد: در استان خوزستان ۹ پرونده، بوشهر ۴۸ پرونده، هرمزگان ۹ پرونده، سیستان و بلوچستان ۲ پرونده، گیلان ۴۱ پرونده، مازندران ۱۲۸ پرونده قضایی در رابطه با سازه های ساحلی تشکیل شده است که جمعا به ۲۳۷ مورد می رسد.

مطالب رپورتاژ