رونمایی از سند تحول آموزش و یادگیری

صنعت حمل و نقل آنلاین: با حضور وزرای راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری، سند تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت راه‌آهن و معاونت پژوهشی وزارت علوم به امضا رسید و طی آن، از سند تحول آموزش و یادگیری بین دو وزارتخانه رونمایی شد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، امروز ۷ بهمن، با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سند تفاهم‌نامه همکاری بین دو وزارتخانه از سوی سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن و غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن به امضا رسید.

همچنین در این مراسم از سند تحول آموزش و یادگیری در شرکت راه‌آهن رونمایی شد و طی آن مدیران راه‌آهن به تشریح سامانه نظارت هوشمند بر عملکرد سیستمی لوکوموتیو و سامانه مگا و سند پایش و مدیریت مخاطرات طبیعی پرداختند.

اسلامی در این نشست، ضمن خوشامدگویی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بر اهمیت امضای این تفاهم‌نامه مشترک بین دو وزارتخانه تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم نگاه توسعه در کشور پیشرفت کند، باید آن را با رویکرد دانش‌بنیان دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: این نگاه باید به‌عنوان یک دغدغه در بین افراد، مدیران و مسئولان در جریان باشد تا از طریق آن پژوهش در کشور پایه‌گذاری شود که هم یک روال بیرونی و هم محتوایی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امروزه مرکز جهاد پیشرفت راه‌آهن به مکانی تبدیل شده است که طی آن نخبگان می‌توانند با استفاده از منابع، جریان پیشرفت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را تسریع و هدایت کنند.

اسلامی عنوان کرد: امروز در یازدهمین نشست رویداد سه‌شنبه‌های ریلی حضور داریم و طی آن از سند توسعه که باعث رشد و توسعه در کشور می‌شود، رونمایی می‌شود. ما باید کمک کنیم تا جوامع دانشگاهی بتوانند در جهت توسعه، با سرمایه انسانی مؤمن و متخصص، توسعه را در کشور شتاب دهند.

وی تأکید کرد: با امضای این سند، توسعه شتاب خواهد گرفت و امید داریم تا مردم ما، آن‌طور که شایسته این ملت شریف ما است، شاهد تحول اساسی و تغییر رویکردها به‌طور ملموس باشند و رضایتمندی را در زندگی کسب کنند.

مطالب رپورتاژ