شرکت ساخت
الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

رفع مشکل عبور وسایط نقلیه ترانزیتی با بهره برداري از مسير جايگزين ارتباطي ايران به ارمنستان

صنعت حمل و نقل آنلاین: معاون وزير راه و شهرسازي در سفر به ارمنستان خبر از بهره برداری از مسیری جایگزین در آینده نزدیک به منظور تسهيل تردد در كريدور شمال- جنوب و عبور وسايل نقليه ترانزیتی داد و پيشنهاد تكميل بخش جنوبي اين كريدور با استفاده از توان فني و اجرايي مهندسين ايراني مورد استقبال قرار گرفت و در حال بررسي است.

به گزارش صنعت حمل و نقل  آنلاین، خيراله خادمي به همراه يك تيم فني و مهندسي به منظور مشارکت در تکمیل جاده تاتو به عنوان مسیر مستقیم ایران به ارمنستان به اين كشور سفر كرد و از تكميل راه‌هاي ارتباطي ايران در كريدور شمال- جنوب در نشست‌هاي تخصصي با وزیر و معاونین زیرساخت‌های اين كشور خبر داد.
معاون وزير راه و شهرسازي هدف از اين سفر را تحکیم روابط و همکاری در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل دو کشور دانست و گفت:‌ با توجه به مشکلات پیش آمده برای تردد وسائط نقلیه ترانزیتی در این محور ساخت مسیر جایگزین در کریدور شمال- جنوب طي نشست‌هاي تخصصي با مسئولان اين كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

خادمي بازديد ميداني از محورهاي ارتباطي اين كشور را يكي از برنامه‌های اين سفر اعلام كرد و افزود: طبق برنامه زمان‌بندي مقرر شد يك مسير جايگزين در آينده نزدیک با تكميل روسازي مورد بهره‌برداري قرار گيرد و رفع گردنه‌ها و نقاط حادثه‌خيز در اين محور نيز همزمان پيگيري و اجرا شود.
وي حفظ و بهره برداری از كريدور شمال- جنوب را براي ارتباط ايران با كشورهاي ارمنستان، گرجستان و قفقاز مهم دانست و اظهار داشت: هم زمان با بهره‌برداري از محور جايگزين طراحي جديد مسير گوريس- قاپان به عنوان محور اصلي بررسي و اجرايي مي‌شود.

معاون وزير راه و شهرسازي تكميل كريدور شمال- جنوب را از ديگر دستاوردهاي اين سفر اعلام كرد و گفت: ‌احداث بخش جنوبي اين كريدور از سوي ايران پيشنهاد و مورد استقبال قرار گرفت و از آنجا كه بخش شمالي آن از ايروان به سمت گرجستان از سوي كشور ارمنستان احداث شده است.

ساخت بخش جنوبي با استفاده از توان فني و مهندسي ايراني مي‌تواند اقدام مهمي در تكميل اين كريدور و بهره‌مندي از مزاياي اقتصادي آن براي ايران را به همراه داشته باشد.

مطالب رپورتاژ