افزایش واردات کالاهای اساسی بندر چابهار

رشد چشمگیر واردات کالای اساسی به بندر چابهار

صنعت حمل و نقل آنلاین: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری کشتی حامل کالای اساسی به‌ظرفیت ۶۸هزار تن گندم در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

بهروز آقایی درباره واردات گندم، بیان کرد: در تداوم واردات کالاهای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار، کشتی حامل ۶۸ هزار و ۱۹۳ تن گندم که از مبدأ کشور روسیه بارگیری شده بود، در بندر شهید بهشتی پهلو گرفت.

وی با اشاره به تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری غلات در این بندر بزرگ اقیانوسی، افزود: با توجه به زیرساخت‌های موجود بلافاصله پس از پهلوگیری کشتی، عملیات تخلیه آن آغاز شد و با نرم مثبتی درحال انجام است.

آقایی اضافه کرد: با توجه به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی بندر چابهار، از سال گذشته با اختصاص سهمیه واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از سوی دو شرکت بزرگ بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام به این بندر استراتژیک، ورود این نوع کالاها از طریق دروازه ملل با رشد خوبی همراه شده است.

رشد چشمگیر واردات کالای اساسی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال با وجود اپیدمی کرونا، ۱۱ کشتی حامل کالای اساسی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار وارد کشور شده است که هشت کشتی به گندم فله اختصاص داشته و این امر نشان‌دهنده رشد چشمگیر واردات کالای اساسی از مسیر این بندر بزرگ اقیانوسی است.

مطالب رپورتاژ