راه آهن در کانون توجه مقامات عالی کشور قرار دارد

به گزارش روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا نصرت نظامی معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن در سمینار علمی تاریخ ایجاد خطوط ریلی در ایران که با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه‌های مختلف صنعت ریلی در مرکز اسناد ملی ایران برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: ارزش به معنی بهبود و افزایش کیفیت زندگی مردم است و اقدامات راه‌آهن در جهت خلق ارزش‌ و ایجاد افزوده و بدین سبب حضور بیشتر در زندگی مردم است.

دولت و توسعه ریلی
وی بابیان اینکه راه‌آهن، امروز در کانون توجه مقامات عالی کشور قرار دارد و دولت به دنبال توسعه ریلی است، افزود: اگرچه راه‌آهن به لحاظ وظیفه بنگاهی و اقتصادی، فعالیت و سود بازرگانی را دنبال می‌کند اما وظیفه حاکمیتی و اجتماعی خود که حمل مسافر و کمک به اقتصاد ملی است را فراموش نمی‌کند.

وی با تأکید بر فواید اقتصادی حمل‌ونقل ریلی، درباره دستاورد اقتصادی راه‌آهن در سال جاری گفت: در سال جاری راه‌آهن توانسته است با ثابت نگه‌داشتن نرخ خدمات خویش و بهره‌برداری بهینه از منابع اقتصادی در اختیار، نتایج مالی خود را در حوزه حمل بار بهبود بخشد.

ورسک، مدال افتخار راه آهن
معاون توسعه مدیریت و منابع با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم، راه‌آهن ایران مدال افتخار «محور پیروزی» را از سازمان ملل متحد دریافت کرد، افزود: : نماد این مدال، پل ورسک است که در برخی از اسناد از آن به عنوان پل پیروزی یاد می‌شود.

نصرت نظامی با اشاره به اینکه از ابتدای شکل‌گیری راه‌آهن، حمل‌ونقل ریلی با نام ماشین‌دودی در میان مردم شناخته شد گفت: در مجلس پنجم و ششم شورای ملی مصوب شد که از محل درآمد حاصل از عوارض قند و شکر، راه‌آهن سراسری کشور ساخته شود و این نشان می‌دهد که نسل گذشته برای توسعه کشور از سفره‌های خود زدند تا راه‌آهن تأسیس شود.

مطالب رپورتاژ