راه‌اندازی سامانه هوشمند ثبت اطلاعات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از راه اندازی سیستم هندهلد اندرویدی برای ثبت اطلاعات تخلیه کالاهای عمومی و متفرقه در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان اظهار داشت: در راستای هوشمندسازی بنادر و پس از ماه‌ها پیگیری، برای اولین بار «سیستم هندهلد» برای ثبت اطلاعات تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی و متفرقه در بزرگترین بندر تجاری ایران (شهید رجایی) با موفقیت به کارگرفته شد.

وی با تاکید بر اهمیت حرکت در جهت رسیدن به بنادر هوشمند و استفاده از تکنولوژی‌های جدید و سامانه‌های نرم افزاری، به راه اندازی «سیستم هندهلد اندرویدی» برای ثبت اطلاعات تخلیه کالاهای عمومی و متفرقه در بندر شهید رجایی اشاره کرد.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این سیستم مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، برای عملیات تخلیه کشتی «hang prosperity» حامل محموله انواع کالاهای متفرقه به تناژ ۱۲ هزار و 322 تن در اردیبهشت ماه جاری، در بندر شهید رجایی به کارگرفته شد.

بهزادیان با اشاره به مزایا و اهمیت این کار در ثبت صحیح و به موقع اطلاعات کلیدی جهت ارسال به سامانه‌های نرم افزاری گفت: راه اندازی کامل این سیستم در همه بنادر کشور در دستور کار این اداره کل قرار دارد و تا پایان سال به طور کامل اجرا خواهد شد.

به گفته مدیرکل امور بندری، یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و ارتباط نرم‌افزاری با دستگاه‌های مرتبط برای ورود و خروج کالا در بنادر از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

 

مطالب رپورتاژ