دستاوردهای افزایش کیفیت در تولیدات داخلی

صنعت حمل و نقل آنلاین: مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به مناسبت روز ملی کیفیت، هدف از کنترل کیفیت، حفظ استانداردهای تعیین شده، شناسایی و اصلاح انحرافات در فرآیندها، بهبود رویه های کاری، کاهش هزینه و در نهایت افزایش کارآیی و بهره وری دانست.

کیانپور در ادامه بیان کرد: دستاورد افزایش کیفیت، رونق تولید ملی، کاهش واردات، افزایش صادرات و استفاده مناسب از توانمندی های موجود و بالقوه است.
این موضوع بالاخص در سالهایی که از سوی مقام معظم رهبری، به رونق و جهش تولید نامگذاری و تاکید شده است، اهمیتی مضاعف یافته ، چراکه برای دستیابی به ایرانی بهتر از طریق افزودن کیفیت به زندگی و کسب وکار، بیشتر از هر زمان دیگری توجه به مقوله کنترل و تضمین کیفیت برای تولیدات و خدمات داخلی مورد توجه میباشد.

کنترل بر اساس ضوابط و آیین نامه ها

هزینه های هنگفت ساخت و نگهداری طرح های عمرانی، که این سالها عمدتا با دشواری های زیادی تامین می شود، ضرورت چاره اندیشی در مورد سیستم مدیریت کیفیت طرح های عمرانی را اجتناب ناپذیر کرده است.
در حال حاضر فرآیند های کنترلی بر اساس آئین نامه ها و ضوابط مورد استفاده می باشد که عمدتا به کنترل محصول و تشخیص نقص می پردازند،این در حالی است که امروزه می توان با کنترل فرآیند محصول یا خدمت، کیفیت نهایی و عملکرد مطلوب را افزایش داد.

نحوه بهبود و ارتقای کیفیت

کلید اصلی دستیابی به این مهم، پیاده سازی (( سیستم مدیریت کیفیت)) در طرحهای عمرانی می باشد.
کنترل کیفیت (Q.C) و تضمین کیفیت (Q.A) از ارکان اصلی این سیستم می باشند که با ورود تضمین کیفیت و کنترل فرآیندی مراحل ساخت و ساز در پروژه ها، گامهای موثری در بهبود و ارتقاء کیفیت برداشته خواهد شد.

مهم‌ترین ارزش های سازمان

ضمن گرامی داشت فرا رسیدن 18 آبان، روز ملّی کیفیت، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نیز در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و قانونی خود، ارایه خدمات با بالاترین سطح کیفی را یکی از مهمترین ارزشهای سازمانی خود تعیین نموده و با اجرای دقیق فرآیندهای کنترل کیفی و همچنین تضمین کیفیت، سعی در ایفای نقش خود به عنوان متولی حوزه کیفیت در پروژه های عمرانی در کنار سایر ارکان نظام فنی و اجرایی کشور خواهد داشت.

مطالب رپورتاژ