حمل یکسره محموله های گندم ترانزیتی کشور هند به افغانستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله ۵ هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان در سال ۹۹، از طریق بندر چابهار به مقصد رسید.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل بهروز آقایی با بیان این که قرار است  محموله ۷۵ هزار تنی گندم از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود، بیان کرد: بخشی از این محموله در قالب ۲۰۳ کانتینر، وارد بندر چابهار و بلافاصله عملیات تخلیه و بارگیری این کالا آغاز شد.

وی گفت: پس از هماهنگی با گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تمام سازمان ها و مراکز ذیربط، ۲۰۳ کانتینر توسط کامیون، ظرف ۱۲ روز پس از تخلیه از کشتی به مرز میلک -زرنج حمل و وارد کشور افغانستان شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی به گفته آقایی، تاکنون قریب به ۶۱ کانتینر خالی از این محموله از طریق مرز زرنج – میلک به بندر شهید بهشتی چابهار بازگشته است.

وی تصریح کرد: بازگشت کانتینرهای خالی باقیمانده به بندر چابهار با تخلیه تدریجی محموله اهدایی از طریق مرز میلک همچنان ادامه دارد و تمام تلاش بر این است که محموله های بعدی بصورت حمل یکسره و در کوتاهترین زمان به کشور افغانستان ارسال شود.

مطالب رپورتاژ