ثبت ۳۱ میلیون تنی صادرات انواع کالاهای غیر نفتی از بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در یازده ماهه سال جاری، کشتی های ورودی به بندر شهید رجایی ۱۶درصد افزایش یافت.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور درباره آخرین وضعیت عملیات تخلیه و بارگیری کالا  بندر شهید رجایی، اظهار داشت: طی دوره زمانی  یازده ماهه سال ۹۸، حجمی بالغ بر۷۰ میلیون و ۹۶۱ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی جابجا شد که در همسنجی با سال پیش، رشد (۳,۷) درصدی داشته است.

وی حجم عملیات جابجایی محموله های تجاری غیر نفتی را ۴۶ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۳۸۳ تن اعلام کرد و گفت: همچنین، ۲۴ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۸۰۸ تن فرآورده نفتی با افزایش ۵,۵ درصدی تخلیه و بارگیری شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: حجم صادرات غیرنفتی در بندر شهید رجایی به رقم ۳۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۶۲ تن رسید و همچنین سه میلیون و ۳۵۴ هزار و ۶۰۸ تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر ترانشیپ شد.
ترانزیت غیرنفتی از ۳ میلیون تن فراتر رفت
عفیفی پور از کابوتاژ(کران بری) بیش از ۲۴۸ هزار تن کالای غیرنفتی طی یازده ماه اخیر سخن گفت و افزود: علاوه بر این، سه میلیون و ۲۹۸ هزار تن ترانزیت و همچنین هفت میلیون و ۸۸۷ هزار و ۷۹۴ تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد.
وی درباره گزارش عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در زمینه تجارت دریایی فرآورده نفتی، افزود: حجم صادرات اینگونه کالاها به خارج از کشور با ثبت رشد ۲۶,۷ درصدی، از رقم ۸ میلیون و ۵۶۵  هزار تن فراتر رفت. در این مدت، ۱۵میلیون و ۵۲۴هزار و ۳۵۷ تن فرآورده نفتی با رشد ۲.۴ درصدی، کابوتاژ(کاربری) و ۷۷ هزار و ۹۱۹ تن نیز ترانزیت شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: از فروردین سال ۹۸ تا ابتدای اسفند ماه جاری، ۳ هزار و ۹۳۹ فروند شناور در بزرگترین بندر تجاری کشور پهلو گرفت که همسنجی این حجم از تردد شناورهای دریایی با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش ۱۶,۴درصدی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، سه هزار و ۹۹ فروند مربوط به کشتی های با تناژ بالای هزار تن(رشد ۹,۴ درصدی) و ۸۴۰ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن (رشد ۵۲ درصدی) بوده است.

مطالب رپورتاژ