الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

تونل البرز به عنوان طولاني‌ترين تونل راهي و آزادراهي كشور، زیر عبور می‌رود

صنعت حمل و نقل آنلاین؛ معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: فردا با دستور رييس جمهور مسیر رفت تونل البرز به عنوان طولاني‌ترين تونل راهي و آزادراهي كشور واقع در منطقه دو آزادراه تهران- شمال زیر عبور می‌رود.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین خیراله خادمی از تردد خودروها از تونل البرز واقع در منطقه دو آزادراه تهران- شمال فردا با فرمان رییس جمهور خبر داد و گفت: به منظور روان‌سازی ترافیک و حذف گلوگاه‌های ترافیکی محور، مسیر رفت تونل البرز و راه‌های دسترسی طرفین به بهره‌برداری می‌‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: تونل البرز 6.4 کیلومتر و راه‌های دسترسی آن 2.45 کیلومتر است. در این تونل 18 هزار و 113 متر حفاری و 18هزار و 113 متر لاینینگ صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: عبور از این تونل در حالت عادی حدود بیست دقیقه زمان سفر را کوتاه می‌کند اما در پیک ترافیک در محدوده این تونل تا یک ساعت کاهش زمان سفر صورت می‌گیرد.

خادمی تونل البرز را  یکی از منحصر به فردترین پروژه‌های راهسازی کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بخش اعظم عملیات اجرایی تونل البرز با پیشرفت فیزیکی 95 درصد به اتمام رسیده است و بدین ترتیب بخش عمده‌ای از ترافیک در محدوده تونل کندوان رفع می‌شود.

وی عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران- شمال را با توجه به کوهستانی بودن مسیر یکی از سخت‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور دانست و گفت:  این منطقه دارای 59 رشته تونل به طول 37.5 کیلومتر در باند رفت و برگشت است و بیش از 70 درصد مسیر از داخل تونل عبور می‌کند و در آن بیش از 2.5 میلیون متر مکعب عملیات خاکی صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش 45 دقیقه‌ای از زمان سفر و روان‌سازی ترافیک نسبت به جاده موجود را از مهمترین مزایای بهره‌برداری از منطقه دو آزادراه تهران- شمال دانست و گفت: منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال از نقطه پایانی منطقه یک آزاد‌راه در شهرستانک شروع می‌شود و بعد از گذشتن از تونل البرز و کندوان به پل زنگوله می‌رسد که با بهره‌برداری از تونل البرز مسیر رفت از این تونل و برگشت از تونل کندوان صورت می‌گیرد.

مطالب رپورتاژ