پهلوگیری بدون نوبت تمام کشتی های رو-رو در بنادر شمالی کشور

تردد شناورهای رو -رو از بنادر شمالی کشور و پهلوگیری بدون نوبت آن‌ها

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین: میان سازمان بنادر و دریانوردی و یکی از شرکت های کشتیرانی خارجی فعال در حوزه خزر تفاهم نامه همکاری مشترک به امضاء رسید.

امضای یادداشت تفاهم همکاری

منتصر کوهساری؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بنادر و یکی از بزرگترین شرکت های کشتیرانی خارجی، بیان کرد: بر ضرورت گسترش حمل و نقل کالا از طریق شناورهای رو-رو در دریای خزر در این یادداشت تفاهم، تأکید شد.

شناورهای  رو-رو در بنادر امیر آباد و نوشهر

کوهساری با اشاره به محدودیت های موجود برای ورود و تردد ناوگان زمینی به کشورهای حوزه CIS و منطقه قفقاز، گفت: استفاده از ظرفیت های دریایی موجود و شناورهای  رو-رو در بنادر امیر آباد و نوشهر بایستی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: کارگروهی با حضور نمایندگان انجمن حمل و نقل بین المللی، اداره کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،  شرکت هاو خطوط کشتیرانی فعال در دریای خزر، برای استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی برگزار شده است.

تردد شناورهای رو -رو از بنادر شمالی کشور

کوهساری افزود: مقرر است به زودی در راستای توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه ؛ تردد شناورهای رو -رو از بنادر شمالی کشور طبق زمانبندی منظم صورت گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: با امضای یادداشت تفاهم نامه یاد شده، شاهد توسعه همکاری های دریایی با کشورهای شمالی خواهیم بود.

تخفیف عوارض بندری مترتب بر شناورهای رو-رو

از مهمترین دستاوردهای تفاهم نامه بین سازمان بنادر و شرکت کشتیرانی خارجی؛ ارائه تخفیف تا ۸۰ درصد در کلیه حقوق، عوارض و هزینه های بندری مترتب بر شناورهای رو-رو در تمامی بنادر شمالی کشور است.

کوهساری در پایان با اشاره به پهلوگیری بدون نوبت تمام کشتی های رو-رو در بنادر شمالی کشور گفت: ایجاد خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان از دیگر مزیت های تفاهم نامه یاد شده است.

مطالب رپورتاژ