الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

تحولی بزرگ به شرط اجرای پروژه بومی‌سازی سامانه کنترل نظارت

 

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی

صنعت حمل و نقل آنلاین: سیاوش امیرمکری در نشست هم اندیشی مدیران فرودگاهی و ستادی ضمن تبریک انتصاب رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، به شرایطی که کرونا برای کشور و صنعت هوانوردی رقم زد، اشاره کرد و از آسیب‌های وارده به صنعت هوانوردی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: این شرایط امروز رو به بهبود است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حفظ سلامت مسافران و ارائه خدمات بهتر، امیدواریم با تداوم اقدامات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا ریشه کن شدن کامل این ویروس بتوانیم به سلامت از این مشکل عبور کنیم.

وی با اشاره به از دست دادن تعدادی از همکاران و خانواده ایشان در شرایط کرونا، برای آنان از خداوند طلب مغفرت و برای بازماندگان آرزوی صبر و سلامتی کرد.

امیر مکری گفت: سیاستگذاری‌های هیات مدیره از ابتدای سال ۹۸ تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌هایی بود که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با مدیریت خوب منابع و تفویض اختیار به فرودگاه‌ها شاهد عملکرد خوبی در این زمینه بودیم و به اهداف برنامه ریزی شده در این خصوص دست یافتیم.

وی اظهار داشت: در سال ۹۹ با اوج کرونا و افزایش قیمت‌ها روبرو بودیم که باعث کاهش منابع درآمدی و ایجاد وقفه در پروژه‌ها شد که البته به لطف خدا توانستیم با این وجود، چندین پروژه زیرساختی را تکمیل کنیم و پرونده پروژه‌های چندین ساله را ببندیم تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: برنامه ما در سال جاری این است که تعدادی از پروژه‌های مهم یا پروژه‌های خاص شرکت و تعدادی پروژه سنواتی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است را به سرانجام برسانیم.

وی از پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد به عنوان مهمترین پروژه یاد کرد و گفت: این پروژه با مدیریت، پیگیری و برنامه‌ریزی خوب طبق برنامه زمان‌بندی در حال اجراست و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری این پروژه را به اتمام برسانیم که در صورت این اتفاق رکورد بزرگی را در اجرای این پروژه رقم زده‌ایم.

امیرمکری اظهار داشت: در سال جاری پروژه‌های فرودگاه‌های مشهد، شیراز، ایلام، سقز، سایت رادار تنگ ریز، اردبیل و گناباد، در اولویت کاری است.

امیرمکری همچنان به اجرای چند پروژه مهم در فرودگاه‌ها علاوه بر پروژه‌های زیرساختی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هوشمندسازی فرودگاه‌ها، یکی از این پروژه‌هاست که به خوبی پیش می‌رود اما کارهای زیادی باید برای آن صورت گیرد.

وی به ادامه و تکمیل طرح استقرار سامانه نظرسنجی از مسافران به عنوان یکی دیگر از پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: استقرار این سامانه یکی از اقدامات ارزشمندی است که به خوبی پیش می رود و لازم است بهره لازم را در جهت ارتقای رضایت‌مندی مسافران از آن کسب کنیم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم سطح خدمات را ارتقا دهیم باید نظر مسافران را داشته باشیم که این سامانه با ایجاد داده‌های لازم کمک بسیاری به تحقق این هدف می‌کند.

دیگر پروژه‌ای که امیرمکری به آن اشاره کرد، توسعه هوانوردی عمومی بود که اظهار امیدواری کرد: در سال جدید حمایت‌های بیشتری از هوانوردی عمومی صورت گیرد تا در جهت بهره‌برداری بیشتر از زیرساخت‌های فرودگاهی و ارائه خدمات بیشتر به مسافران گام موثری برداریم.

امیرمکری در ادامه به پروژه بومی سازی کنترل نظارت مرکز کنترل فضای کشور اشاره کرد و گفت: اهمیت پروژه آنجاست که می‌تواند بستری امن و پایدار برای مرکز کنترل فضای کشور و ۳۵ سایت مخابراتی فراهم کند و این اتفاق توسط متخصصین داخلی رقم خورده و می‌تواند تحولی بزرگ در حوزه زیرساخت ارتباطی در سال‌های آینده باشد.

 

به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ وی با اشاره به آسیب‌هایی که طی چند وقت اخیر به زیرساخت‌های کشور وارد شده است، گفت: ما باید توجه بیشتری به پدافند غیرعامل داشته باشیم و درخواستم این است که همه فرودگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را با مدیریت پدافند غیرعامل داشته باشند. 

 

امیرمکری به موضوع فرودگاه‌های نفتی پرداخت و گفت: ما همچنان پیگیر تعهدات طرفین برای واگذاری هستیم اما هنوز اقدامات لازم از سوی وزارت نفت انجام نشده و مشکلات عدیده‌ای طی یک سال گذشته برای همکاران ما در این فرودگاه‌ها بوجود آورده است.

وی تاکید کرد: درصدد تعیین تکلیف فرودگاه‌های نفتی هستیم و هیأت مدیره به جمع بندی رسیده و هدف ما ارتقای سطح ایمنی و خدمات در فرودگاه‌های نفتی است که اگر این روند به درستی اجرا نشود، نمی‌توانیم مسئولیت آن را بپذیریم.

امیرمکری همچنین ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل اظهار امیدواری کرد: با تحقق اهداف سازمان پدافند غیرعامل، حفظ و صیانت از زیرساخت‌های کشور رقم بخورد.

 

الزام ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال برای مسافران پروازهای خارجی

انجام پروازهای باکو به نخجوان از طریق ارمنستان

 

مطالب رپورتاژ