شرکت های حمل و نقل هوشمند
الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

بهره‌برداری از 5 شرکت حمل و نقل جاده‌ای بزرگ مقیاس هوشمند

شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند
مهندس غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای

 

صنعت حمل ونقل آنلاین: در راستای افزایش بهره‌وری و تسریع در چرخه حمل کالا و به منظور استفاده از ظرفیت‌های کشور در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی فرآیند حمل کالا، 5 شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند در بخش حمل ونقل جاده‌ای در کشور، به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت :

از زمان ابلاغ دستورالعمل نحوه فعالیت و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ مقیاس هوشمند به ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان‌ها در آبان ماه 98 تاکنون، 5 شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند در بخش حمل ونقل جاده‌ای مجوز فعالیت دریافت نموده و بهره‌برداری از آن‌ها آغاز شده است.

دغاغله در ادامه بیان کرد:

تمامی شرکت‌های حمل و نقل با پروانه فعالیت حمل و نقل سراسری می‌توانند یا از طریق اخذ مجوز توامان بازارگاه الکترونیکی حمل بار و یا از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با بازارگاه الکترونیکی حمل بار و احراز سایر شرایط دستورالعمل یادشده، مجوز فعالیت حمل و نقل هوشمند اخذ نمایند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا با اشاره به مزیت‌های راه‌اندازی شرکت‌های هوشمند، افزود:

از جمله مهمترین ویژگی‌های تشکیل شرکت‌های حمل ‌و نقل بزرگ مقیاس هوشمند می‌توان به بهره‌برداری از مرکز مدیریت و کنترل هوشمند ناوگان جاده‌ای، الزام به پرداخت الکترونیک کرایه راننده به مجرد رسید شدن کالا در مقصد، افزایش میزان عملکرد و بهره وری ناوگان بکارگرفته شده توسط شرکت، کاهش واسطه‌گری و دلالی در حمل‌و‌نقل کالا، سهولت دسترسی رانندگان به صاحبان کالا از طریق این شرکت‌ها، کاهش بروکراسی اداری و وسعت عمل بیشتر در فعالیت شرکت‌های حمل و نقل هوشمند نسبت به شرکت‌های حمل و نقل سراسری موجود و همچنین تقویت فعالیت لجستیکی در چرخه حمل و نقل اشاره نمود.

وی خاطر نشان کرد:

تحقق موارد فوق الاشاره نقش بسزایی در جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان و در نتیجه کاهش نارضایتی آنها و همچنین مدیریت بهینه فرآیند حمل بار، خواهد داشت.

دغاغله با اظهار امیدواری از افزایش متقاضیان واجدین شرایط بهره‌برداری از شرکت‌های یاد شده، بیان کرد:

با توجه به قابلیت‌های پیش‌بینی شده برای شرکت‌های مذکور از طریق تلفیق بازارگاه و شرکت حمل و نقل، متقاضیان حمل بار و صاحبان کالا می‌توانند با مراجعه به سایت و یا از طریق اپلیکیشن اختصاصی هریک از شرکت‌های دارای مجوز بزرگ مقیاس هوشمند آن شرکت، نسبت به ثبت درخواست خود و أخذ ناوگان مورد نیاز اقدام نمایند.

مطالب رپورتاژ