بندرانزلی؛ ظرفیت مناسبی برای تجارت کشور ایجاد کرده است

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بندرانزلی یک فرصت و ظرفیت مناسب برای تجارت کشور است.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مهدی کاظم نژاد پس از بازدید از زیر ساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی درباره ظرفیت این بندر، خاطرنشان کرد: نقش مجتمع بندری انزلی در مبحث موافقتنامه تجاری اوراسیا بسیار پررنگ است و بندرانزلی یک فرصت و ظرفیت مناسب برای تجارت کشور است.

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم که توافقنامه اوراسیا موجب توسعه تجارت ایران با کشورهای عضو شود، گفت: در این راستا باید ظرفیت های بندری کشور و زمینه تعامل بیشتر تجار را با دستگاه های دولتی و حاکمیتی افزایش داد.

وی تاکید کرد: با توجه به موافقتنامه اوراسیا چشم انداز مثبتی برای برای مجتمع بندری انزلی وجود دارد، موافقتنامه اوراسیا فرصت خوبی برای توسعه بندر انزلی است.

وی ادامه داد: اگر مدیریت متمرکز و ظرفیت سازی صورت نگیرد در مباحث یاد شده سودی نخواهیم برد از اینرو باید تلاش کرد تا در فرآیند مبادلات تجاری منافع حداکثری را کسب کنیم.

 کاظم نژاد با تقدیر از فعالیت های مناسب اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در روند توسعه اقتصاد کشور گفت: مجتمع بندر انزلی روند رو به رشدی دارد  و سرمایه گذاری خوبی در آن شاهد هستیم.

مطالب رپورتاژ