برگزار کننده نمایشگاه صنعت ریلی و تجهیزات مرتبط

صنعت حمل و نقل آنلاین: هر ساله نمایشگاه­ها بستری فراهم می­آورند برای گرد هم آمدن شرکت­های مختلف زنجیره تأمین هر صنعت تا از دل روابط ایجاد شده، شاهد رونق صنایع و کسب و کارهای آن بخش باشیم. چند سالی است که نمایشگاه حمل و نقل ریلی به طور منظم در حال برگزاری است. تولیدکنندگان، ارائه دهندگان خدمات و شرکت­های بازرگانی حمل و نقل ریلی، امسال نیز در اواخر خرداد ماه در این نمایشگاه حاضر می­شوند تا با امید به توسعه ارتباطات و بازارهای داخلی و بین­المللی، استقامت و پایداری خود را در فراز و نشیب­های حاکم بر فضای کسب و کار کشور به اطلاع همتایان خود برسانند.

به همین مناسبت با علی محتشم امیری؛ مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور؛ مجری ششمین نمایشگاه بین­المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته به گفتگو نشسته ایم:

 

به طور خلاصه راجع به تاریخچه و زمینه فعالیت شرکت نمایشگاهی میلاد نور توضیح دهید.

شرکت میلاد نور فعاليت خود را  از تاریخ 19/7/1382  آغاز نموده است و در اين مدت با  جمع آوري اطلاعات شركت ها، طبقه بندي آنان بر اساس یک سيستم منسجم، تهیه و تدوین و بروزرسانی تقویم نمایشگاهی و کاری خود براساس تقویم نمایشگاهی مراکز و شرکت های نمایشگاهی و بهره مندی از فرصت های بالقوه موجود، نیاز صاحبان بنگاه های اقتصادی و ضرورت تامین این نیازمندی ها، مبادرت به برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های متعدد و متنوعی در سطح کشور، و نیز انجام امور بازرگانی – تجاری مرتبط  نموده است. میلاد نور،  به دليل روش منحصر به فرد و دقيق ارائه اطلاعات و بازاریابی علمي، از طرف انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی UFI))، انجمن صنایع نمایشگاهی ایران و انجمن صنفی برگزارکنند گان نمایشگاههای بین المللی ایران  و انجمن  صنفی کارفرمایی غرفه سازان به رسميت شناخته شده و به عضویت آن در آمده است. میلاد نور تلاش می کند تا از طريق شبكه هاي اطلاع رساني و سیستم یکپارچه بازاریابی و نیز با برخورداری از بانک های اطلاعاتی مربوطه، موانع تجاري موجود را برای قشری از صاحبان بنگاه های اقتصادی و تجاری از ميان برداشته و ارتباط خريداران، بازرگانان و فروشندگان را به سهم خود  در سراسر ایران تسريع و تسهیل بنماید.

 

این شرکت برگزاری چه نمایشگاه هایی را در کارنامه خود دارد؟

سومین نمایشگاه بین المللی باغبانی، فضای سبز و تجهیزات وابسته(13-16شهریور96)- محل دائمی نمایشگاههای تخصصی شهرداری تهران  (بوستان گفتگو)

هفدهمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی( 24-27مهر ماه 97)نمایشگاه بین المللی تهران  در دست اجرا

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی یراق آلات، مبلمان، تجهیزات و صنایع وابسته(23-26 بهمن ماه 96)- نمایشگاه بین المللی تهران

دومین نمایشگاه بین المللی باغبانی، فضای سبز و تجهیزات وابسته(1-4آذر ماه 96)- محل دائمی نمایشگاههای تخصصی شهرداری تهران  (بوستان گفتگو)

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی(13-16 شهریور ماه 96) مصلی امام خمینی

هشتمین نمایشگاه بین المللی مادر و نوزاد و کودک(شهریور ماه )نمایشگاه بین المللی تهران

پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ، صنایع و تجهیزات وابسته(26-29) اردیبهشت ماه 96

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی (28-25 دی ماه 95)- نمایشگاه بین المللی تهران

هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع چوب ،ماشین آلات و تجهیزات وابسته(21-18 بهمن ماه 95)- نمایشگاه بین المللی تهران

….

مهمترین اهداف شما در زمینه برگزاری نمایشگاه ها چه بوده است؟ موفقیت خود را در دستیابی  به این اهداف چطور ارزیابی میکنید؟

الف)اهداف اقتصادی

معرفی ، بازاریابی

همکاری های اقتصادی

توسعه صادرات

کمک به ایجاد رقابت سالم

تمرکز سازی

کمک به انتقال تکنولوژی

جذب سرمایه گذاری

یافتن مواد اولیه مناسب در زمان و مکان مناسب

بهره مندی آحاد جامعه از تسهیلات زمان برپایی نمایشگاه

توسعه صنعت توریسم (گردشگری)

کمک به توسعه اکوتوریسم در ایران

ایجاد اشتغال

 

ب) اهداف فرهنگی، اجتماعی و هنری

گسترش مناسبات فرهنگی با سایر ملل

آشنایی حضوری و چهره به چهره(face to face)میان بازرگانان و مشتریان و مصرف کنندگان

کمک به رشد و بالندگی صنعت نمایشگاه و صنایع وابسته

ایجاد فرصت مناسب آموزشی برای برخی دست اندرکاران

ایجاد بستری مناسب جهت بروز خلاقیت و استعدادهای نهان به ویژه در میان جوانان

کمک به پیشرفت هنر معماری و دکوراسیون داخلی

ایجاد زمینه لازم جهت تبادل تجربیات و اطلاعات حرفه ای ها

 

مهم­ترین مشکلات و موانع موجود در برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین المللی کدامند؟

از مهمترین مشکلات موجود در حال حاضر عدم ثبات اقتصادی و سیاسی علی الخصوص تحریم های آمریکا در قبال کشورمان و هنچنین نوسانات قیمت ارز می­باشد.

 

حمایت دولت از بخش خصوصی در برگزاری نمایشگاه رضایت­بخش بوده است؟

ارگان های دولتی به عنوان متولی اصلی موضوعات نمایشگاهی همکاری خوبی با برگزارکننده نمایشگاه دارند. در واقع با توجه به مدل اقتصادی کشور بدون همکاری و حمایت بخش دولتی امکان برگزاری نمایشگاه وجود ندارد.

 

از چگونگی برگزاری و میزان مشارکت شرکت­های داخلی و بین المللی در نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه حمل و نقل ریلی خرداد ماه برایمان بگویید؟

ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته برای پنجمین بار متوالی است که توسط شرکت نمایشگاهی میلاد نور برگزار می­شود. در این دوره 200 شرکت ایرانی و 70 شرکت خارجی تا کنون ثبت نام کرده اند و این روند ادامه دارد. این نمایشگاه در سالن های 8 و 9 و10 و 11 و 12 و 13 و 14 و 15 و 7 و 27 و مجموعا در فضایی بالغ بر 15 هزار متر مربع برگزار میشود.

 

به نظر شما اساسا برگزاری این گونه نمایشگاه ها توجیه اقتصادی دارد و در رشد و توسعه بازار کسب و کار ایران در داخل و در سطح بین المللی مؤثر است؟

قطعاً. نمایشگاه در تمامی جهان یکی از عمده ترین محل­ها برای عقد قراردادهای اقتصادی و رشد و توسعه بازار کسب و کار چه در حوزه داخلی و چه در سطح بین المللی است.

 

 

 

 

برگزار کننده نمایشگاه صنعت ریلی و تجهیزات مرتبط

فهرست مطالب

مطالب رپورتاژ