با دستور مدیرعامل راه‌آهن؛ مرکز تحقیقات کاربردی راه‌آهن احیا می شود

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در آیین نکوداشت هفته پژوهش گفت: انتظار دارم پژوهش و تحقیقات کاربردی در ساختار سازمانی راه‌آهن احیا و به طور صریح و پررنگ مورد اقدام قرار گیرد.

آیین نکوداشت هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، آیین نکوداشت هفته پژوهش با حضور مدیرعامل راه آهن در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد و سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی، در این مراسم با تاکید بر اهمیت پژوهش و تحقیقات کاربردی اعلام کرد: به مناسبت آغاز هفته پژوهش، احیا مرکز تحقیقات کاربردی راه آهن را در دستور کار قرار دادیم و طی حکمی دستور احیا این مرکز صادر شده است.

تحقیقات کاربردی در ساختار سازمانی راه‌آهن

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: انتظار دارم پژوهش و تحقیقات کاربردی در ساختار سازمانی راه‌آهن احیا و به طور صریح و پررنگ مورد اقدام قرار گیرد.

مهمترین منابع راهبردی در عصر فراصنعتی

سعید رسولی گفت: بر کسی پوشیده نیست، یکی از مهمترین منابع راهبردی در عصر فراصنعتی، دانشی است که محصول پژوهش است و خوشبختانه صنعت ریلی مفتخر به وجود نیروی متخصص، مجرب و دلسوزی است که اقدامات موثری در امور پژوهش های کاربردی انجام داده اند.

اجرایی کردن پیشنهادها و پژوهش های کاربردی در راه آهن

رسولی ادامه داد: نیازسنجی صحیح و اقدام برای اجرایی کردن پیشنهادها و پژوهش های کاربردی در راه آهن با اتکا به توان نیروی متخصص داخلی یکی از اولویت های مهم در پیاده سازی سیاست های اصلی مورد تاکید در شرکت راه آهن است.

نیازها و چالش های موجود در حوزه های مختلف صنعت ریلی

وی گفت: تمامی پژوهش ها باید برآمده از نیازها و چالش های موجود در حوزه های مختلف صنعت ریلی با نگاهی آینده نگر و همگام با تکنولوژی های روز دنیا باشد.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: در کشورهای صنعتی بین سه تا سه و نیم درصد از تولید ناخالص ملی صرف پژوهش و تحقیقات می شود و این رقم در کشور کره جنوبی حدود ۴ درصد است، این در حالی است که این رقم در ایران حدود نیم درصد است.

کشف استعدادها و شناسایی پژوهشگران مستعد و علاقه مند

رسولی با اشاره به سابقه طولانی تحقیقات کاربردی و پژوهش در راه آهن گفت: کشف استعدادها و شناسایی پژوهشگران مستعد و علاقه مند در خانواده بزرگ راه آهن در دستور کار جدی قرار دارد و احیای این مرکز فرصت مناسبی برای شکوفایی صنعت حمل و نقل ریلی خواهد بود.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برگزیده راه آهن تقدیر شد.

مطالب رپورتاژ