بازدید وزیر گردشگری از ظرفیت های گردشگری دریایی و بنادر مسافری هرمزگان

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جاذبه ها و زیرساخت های گردشگری دریایی در پایانه های مسافری شهیدحقانی بندرعباس و جزیره هرمز بازدید کرد.

سفر علی اصغر مونسان به مرکز استان هرمزگان

به گزارش سایت ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، در جریان سفر علی اصغر مونسان به مرکز استان هرمزگان که با بازدید از جاذبه ها و زیرساخت های گردشگری دریایی در پایانه های مسافری شهیدحقانی بندرعباس و جزیره هرمز همراه شد، وی با همراهی استاندار و اعضای مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به وسیله یک شناور مسافری ساخت داخل، از بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز سفر کرد.

بازدید وزیر گردشگری از پایانه های دریایی مرکز این استان

اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در جریان بازدید وزیر گردشگری از پایانه های دریایی مرکز این استان، بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد گردشگری و سفرهای دریایی کشور در هرمزگان صورت می گیرد.

بندر شهیدحقانی بندرعباس به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور

وی ادامه داد: بندر شهیدحقانی بندرعباس به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور کانونی برای حوزه گردشگری و سفرهای دریایی به شمار می آید و موجب بالفعل شدن ظرفیت‌های بالقوه نقاط گردشگری جزایری چون هرمز، لارک و هنگام شده است.

ایجاد یک جنبش اجتماعی فراگیر به منظور بهره مندی مخاطبان مردمی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه ستاد ویژه ای در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایجاد شده تا با انجام فعالیت هایی چون راه اندازی کمپین “دریا را ۳۶۰ درجه ببین” از طریق ایجاد هشتگ (SeeSea۳۶۰) و اجرای مستمر تورهای فم تریپ(سفر آشناسازی) طبق یک برنامه زمانبندی شده در نیمه دوم امسال، توجه افکار عمومی مردم را با دریا و بندر و ساحل متمرکز کند، اظهار کرد: به دنبال ایجاد یک جنبش اجتماعی فراگیر به منظور بهره مندی مخاطبان مردمی به ویژه خانواده ها در راستای لذت بردن از تماشای جاذبه های پایتخت دریایی ایران هستیم و استفاده از ظرفیت‌های دریایی در حوزه گردشگری را یکی از مؤثرترین راه‌های توسعه پایدار در کشورهای پیشرفته می دانیم که متاسفانه این ظرفیت در استان هرمزگان ناشناخته باقی مانده و کمتر به این موضوع توجه شده است.

معرفی ظرفیت‌های گردشگری دریایی استان هرمزگان

عفیفی پور با تاکید بر اینکه اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده ها باید جاذبه های صنعت دریانوردی کشور را از نزدیک ببینند، عنوان کرد: ما تلاش کرده‌ایم ظرفیت‌های گردشگری دریایی استان هرمزگان را معرفی و این فرصت را فراهم کنیم تا افرادی که در حوزه گردشگری و سفر دریایی دارای ایده هستند و می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، به فعالیت در راستا تشویق شوند.

هرمزگان هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان از اقصی نقاط سرزمین پهناور ایران

گفتنی است هرمزگان از زیرساخت های مناسبی همچون ۱۳ بندر مسافری و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور با بیش از ۸۰ شناور (لندینگ کرافت و مسافری) و ظرفیتی افزون بر پنج هزار صندلی برخوردار است و هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان از اقصی نقاط سرزمین پهناور ایران است که نیمه دوم سال چند صباحی را در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس سپری می کنند. برخوداری این استان از ۱۴ جزیره کوچک و بزرگ، آب و هوایی معتدل در ایام تعطیلات نوروزی، همچنین بهره مندی از زیرساخت های مناسب بندری در سواحل خلیج فارس و همچنین بزرگترین ناوگان مسافری دریایی کشور موجب شده تا هرمزگان طی سالیان اخیر همواره در بین استان های کشور به عنوان پایتخت سفرهای دریایی ایران شناخته شود.

مطالب رپورتاژ