الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

ایجاد پایانه لجستیکی و پشتیبانی در بنادر غرب هرمزگان

صنعت حمل و نقل آنلاین: مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان از ایجاد پایانه لجستیکی و پشتیبانی در راستای تسریع در خدمات رسانی و افزایش راندمان اقتصادی منطقه غرب این استان خبر داد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرتضی سالاری با اشاره به تردد نزدیک به 15 هزار فروند شناور در سال گذشته از طریق بنادر غرب استان اظهار داشت: پایانه لجستیکی و پشتیبانی در بنادر غرب استان در راستای افزایش ظرفیت کالا و افزایش توان تجهیزاتی با مشارکت بخش خصوصی و افزایش اقتصادی منطقه غرب این استان ایجاد می‌شود.

وی افزایش میزان سازگاری اقتصادی شهر و بندر، افزایش ظرفیت دپو کالا و کانتینر و همچنین توسعه پسکرانه بندر را از اولویت‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای این طرح لجستیکی برشمرد.

سالاری در بیان دیگر مزیت‌های پایانه لجستیکی و پشتیبانی در بنادر غرب بیان کرد: ایجاد این پایانه لجستیکی و پشتیبانی در غرب استان هرمزگان نه تنها به عنوان فرصتی برای بهره‌وری اقتصادی سواحل و ایجاد اشتغال و همچنین مدیریت ترافیک در این منطقه دارای اهمیت است، بلکه با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز می‌توانیم به رشد و توسعه اقتصادی این منطقه دست یابیم.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: با در نظر گرفتن مجاورت این بندر به کریدور بین‌المللی تردد کشتی‌های اقیانوس پیما و همچنین خدمات‌رسانی به شناورهای متردد بین سکوهای نفتی و گازی در محدوده غرب استان با ایجاد پایانه لجستیکی و پشتیبانی می‌توان ظرفیت مناسب سرمایه‌گذاری در این بخش را نیز فراهم کرد.

سالاری گفت: از طرفی با توجه به نزدیکی معادن مواد معدنی به بنادر غرب استان هرمزگان و صادرات بیش از سه میلیون و 700 هزارتن انواع مواد معدنی و ساختمانی در سال گذشته، با ایجاد بسترهای جدید امکان ارتقا به بیش از 10 میلیون تن در سال فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی این پایانه همچنین زمینه حضور شرکت‌های بین‌المللی فعال در بخش صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی در بنادر غرب استان را تقویت خواهد کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خاطرنشان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دریامحور و رونق بخشی به مناطق ساحلی غرب این استان و سرعت‌بخشی در خدمات رسانی و محقق‌شدن توسعه بندر و رشد اقتصادی منطقه غرب هرمزگان تلاش خواهیم کرد.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود از انجام مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر بزرگ غرب هرمزگان به عنوان مگاپورت جنوب ایران به مساحت ۷۰۰ هکتار در ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان بندرلنگه خبر داد.

وی بان بیان اینکه با انجام این طرح مطالعاتی در توسعه اقتصاد دریابرد غرب هرمزگان، زمینه رقابت‌پذیری مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب استان افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: با توجه به‌ نقش محوری این منطقه در اقتصاد کشور به دنبال تقویت نقش ملی و بین‌المللی شهرستان بندرلنگه و غرب استان هستیم.

مطالب رپورتاژ