اورژانس ریلی با 30 دستگاه واگن راه ­اندازی شد

صنعت حمل و نقل ریلی: طی مراسمی با حضور دکتر سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور، تفاهم نامه همکاری راه آهن و سازمان اورژانس برای تأسیس اورژانس ریلی به امضا رسید. طی این تفاهم نامه بین اورژانس و راه آهن مقرر شد تعداد 30 دستگاه واگن ریلی جهت ارایه خدمات پزشکی و بهداشتی به فوریت­های پزشکی اختصاص یابد تا در مواقع بروز حوادث، امدادرسانی با سرعت و امنیت بیشتری صورت گیرد.

دکتر سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین اقداماتی را که  در کشور باید به آن توجه ویژه بشود اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: راه آهن از همه امکانات و توانایی­های خود در توسعه­ی اقتصاد کشور بهره می­گیرد که در این راستا آسایش، امنیت و آرامش همه ملت عزیز و پایداری کشور از الویت­های دستگاه هاست. راه آهن جمهوری اسلامی ایران از مجموعه­ایی از امکانات بهره­مند است که علاوه بر این که از این امکانات می­تواند برای ارایه خدمات به هم میهنان در حوزه­ی حمل ونقل استفاده کند همچنین می­تواند برای برخی خدمات دیگر نیز از آن بهره ببرد. راه آهن و اورژانس کشور در کنار هم می­توانند از امکانات یکدیگر برای ارایه خدمات استفاده­ی بهتری کنند چون هر دو سازمان دارای امکانات وسیعی هستند. انعقاد این تفاهم نامه بر این اساس است که هر دو سازمان از امکانات خود در کنار یکدیگر بهره­ی بهتری ببرند. امیدواریم این امکانات سبب شود تا مردم کشور از امکانات با کیفیت بیشتری برخوردار شوند.

دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور از مرگ روزانه 40 تا 45 نفر بر اثر بروز حوادث ترافیکی خبر داد و تصریح کرد: بروز حوادث ترافیکی ضایعه تلخی محسوب می­شود که کام همگان را تلخ می­کند و علاوه بر این تعداد چندین برابر هم مصدوم و مجروح بدنبال دارد که بار اصلی آن بر روی دوش وزارت بهداشت و درمان است. علاوه بر این ها خسارات روحی، روانی، اجتماعی و اقتصادی هم ایجاد می­شود. در صورتی که خدمات ریلی چه مسافربری و چه باری خدمات بسیار ایمنی است و باید تلاش شود تا حجم آن در جاده­ها به سمت ریل سوق یابد. بنابر این یکی از موضوعات مهمی که دستگاه ها بایستی به آن اهمیت دهند و در توسعه­ی آن تلاش کنند خدمات ریلی است. برای بحران ها و حوادثی که روی می­دهد باید در وهله اول پیشگیری لازم صورت گیرد به همین دلیل  راه­اندازی اورژانس ریلی یکی از راهکارهای آن خواهد بود.رئیس اورژانس کشور فعالیت راه آهن و اورژانس را در کنار یکدیگر از عوامل مهم آرامش و امنیت بیشتر شهروندان برشمرد و گفت: در حقیقت با این تفاهم نامه می­توان امنیت سلامت را تضمین کرد. در این تفاهم نامه به دنبال بحث سلامت و ارایه خدمات پزشکی و حتی آموزش آن هستیم تا به ارایه خدمات با کیفیت بیشتر در این حوزه دست یابیم. پیش­بینی اولیه ما این است که تعداد 30 دستگاه واگن به عنوان واگن اورژانس طراحی شود و در ایستگاه های راه آهن هم فوریت­های پزشکی ایجاد کنیم. در کنار این موارد بیشتر به دنبال ارایه آموزش به کارکنان راه آهن هستیم تا سطح آموزش آن ها  در این زمینه ارتقا یابد. شایان ذکر است در حال حاضر اورژانس هوایی کشور نیز دایر است و تعداد 39 فروند بالگرد ناوگان اورژانس هوایی کشور را تشکیل می­دهد که با اورژانس ریلی کیفیت و سرعت ارایه خدمات اورژانسی به هم وطنان افزایش می­یابد.

مطالب رپورتاژ