امضای تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون حمل‌ونقل و خانه معدن

به گزارش پایگاه خبری لجستیک و زنجیره تامین، یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ مصادف با روز مهندس، تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران و خانه معدن ایران با حضور مسئولین وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه که مابین رئیس فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران (علی محمودی سرای) و رئیس خانه معدن ایران (محمدرضا بهرامن) مبادله گردید به دنبال بهره‌برداری از امکانات، توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مشترک بخش خصوصی در جهت پیشبرد و توسعه زیرساخت‌های بخش معدن و صنایع معدنی و حل چالش‌ها و معضلات حمل‌ونقلی (به خصوص در بخشهای ریلی، جاده‌ای و بندری) بخش معدن می‌باشد.

لازم به توجه است که بخش معدن و صنایع معدنی با حجم تولید سالیانه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تن که در سالهای آتی ایجاد می‌کند، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تقاضای خدمات حمل‌ونقل و لجستیک به خصوص حمل‌ونقل ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.

از همین رو، ضروریست تا با نگاهی تخصصی و حرفه‌ای، نسبت به اجرای الگوهای بهینه حمل‌ونقل و طراحی مناسب شبکه لجستیک بارهای معدنی کشور حساسیت لازم وجود داشته باشد تا از هدررفت منابع جلوگیری به عمل آمده و باعث کاهش هزینه‌های حمل بارهای معدنی (که بخش قابل توجهی از قیمت تمام شده آن را شکل می‌دهد) گردد. موضوعی که یکی از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه است.

بنا بر گزارش مجله لجستیک و زنجیره تامین، در این مراسم، فعالان بخش خصوصی در حوزه معدن و حمل‌ونقل و همچنین مدیران کل مرتبط از سازمان ایمیدرو، معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شرکت راه‌آهن ج.ا.ا. حضور داشتند.

 

مطالب رپورتاژ