الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

امضای تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه در حوزه لجستیک شرق

صنعت حمل و نقل آنلاین: سازمان منطقه آزاد چابهار، دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و کنسرسیوم لجستیک شرق تفاهم نامه همکاری سه جانبه امضا کردند.

 

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، این تفاهم‌نامه سه جانبه با هدف استفاده از توانمندی‌های مشترک برای توسعه ظرفیت‌های اقتصاد دریا محور به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در زمینه بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در حوزه صنایع دریایی و در راستای سیاست‌های ابلاغی نظام است.

تفاهم نامع مذکور فی‌مابین سازمان منطقه آزاد چابهار به نمایندگی حمیرا ریگی به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل، دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور به نمایندگی محمد مهدی سالاری به عنوان مشاور وزیر صمت در امور دریایی و رئیس دبیرخانه و کنسرسیوم لجستیک شرق(در شرف تأسیس) به نمایندگی مسعود دانشمند به عنوان رئیس هیأت مدیره در خصوص شاهراه بازرگانی-لجستیکی شرق(کریدور شمال-جنوب) منعقد گردید.

 

اخبار مرتبط:

روایت بی‌مهری هندی‌ها در چابهار

امضای قرارداد سرمایه‌گذاری 120 میلیون دلاری هندی‌ها در چابهار

امضای تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه در حوزه لجستیک شرق

تفاهم‌نامه نام برده شده با هدف توسعه همکاری و ایجاد هم‌افزایی جهت تسهیل و تسریع در امور اداری و اجرایی شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین، این تفاهم‌نامه در راستای ثبت شرکت‌های: کنسرسیوم لجستیک شرق، شرکت بین‌المللی حمل و نقل لجستیک شرق، شرکت بین‌المللی بندر خشک سیستان(زاهدان)، شرکت سرمایه‌گذاری لجستیک شرق و شرکت خدمات کشتیرانی و خط کانتینری آبان به امضا رسیده است.

همچنین در زمینه‌های: اخذ مجوزات لازم و تسریع در تأمین منابع مالی از طریق نهادهای مالی داخلی و خارجی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، بهره‌مندی از امکانات و زیرساخت‌های موجود در بنادر چابهار، مشارکت در ساخت و بهره‌برداری از شهر لجستیک چابهار، واردات ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق منطقه آزاد چابهار، تسهیل در حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار جهت ساخت کانتینر و کشتی و تسهیل در دسترسی به بنادر آفریقایی و آمریکای لاتین از طریق منطقه آزاد چابهار، در ۵ ماده و برای مدت ۵ سال به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه در حوزه لجستیک شرق

فهرست مطالب

مطالب رپورتاژ