اسماعیل زهی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اقدامات مناسب توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی
الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

اقدامات مناسب توسعه‌ای، تجهیزاتی و زیربنایی در بنادر کشور

صنعت حمل و نقل آنلاین؛ نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تمجید از اقدمات توسعه‌ای، تجهیزاتی و زیربنایی صورت گرفته در بنادر کشور، تاکید کرد: در سال‌های اخیر به موجب تحریم‌های یک‌جانبه و گسترده دریایی و بروز بیماری پردامنه کرونا، نه تنها تخلیه و بارگیری و ورود و خروج کالا با کمترین مشکل انجام شد؛ بلکه کارهای عمرانی، اصلاحی و توسعه‌ای نیز در بنادر با قوت بیشتری پیگیری شد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، اسماعیل زهی با اشاره به بازدید اخیر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم از بندر چابهار، خاطر‌نشان کرد: اقدمات صورت گرفته در بنادر و سواحل کشور؛ به ویژه در بنادر چابهار، شایسته تقدیر و تمجید است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی، گفت: علاوه بر اقدامات زیرساختی در بنادر و پسکرانه‌های بندری، در حوزه لایروبی نیز کارهای شایسته و بایسته‌ای انجام شده که سبب شده در بحث ورود و پهلوگیری کشتی‌های غول‌پیکر به بنادر کشور به خصوص بنادر جنوبی، مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل و چالش اصلی در تخلیه و بارگیری کالاها در برخی از بنادر و به خصوص بندر چابهار، نبود زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای و ریلی است که ضرورت دارد به آن توجه شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، ایران را یکی از کشورهای برتر در زمینه بنادر و مدیریت بندری برشمرد و اظهار داشت: لازم است به موازات توسعه بنادر، زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی، در بخش ریل و جاده نیز توسعه و تمهیدات لازم صورت گیرد تا شاهد توسعه متوازن و پایدار در همه حوزه‌های حمل و نقلی در کشور باشیم.

وی تأکید کرد: آنچه در سال‌های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری در شهرهای ساحلی و دریایی دیده می‌شود، توسعه همزمان شهر و بندر است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: به لطف زیرساخت‌های فراهم شده بندری و ارتقای حمل و نقل در چابهار، شاهد عمران و آبادی بیش از پیش شهر چابهار هستیم که این امر نشان می‌دهد سازمان بنادر و دریانوردی به مسئولیت‌های‌ اجتماعی خود پایبند بوده است.

 

مطالب رپورتاژ