افزایش ۶۴۳ درصدی صادرات در منطقه آزاد انزلی

از ابتدای سال جاری ارزش صادرات محصولات تولیدی واحدهای صنعتی و همچنین صادرات حوزه‌های خدماتی ـ بازرگانی، فنی ـ مهندسی، فناوری اطلاعات و گردشگری این منطقه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۴۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری لجستیک و زنجیره تأمین، بر این اساس طی این مدت ۸.۴ میلیون دلار از کالاها و خدمات تولیدشده در واحدهای تولیدی و خدماتی منطقه آزاد انزلی صادرشده که در برابر ۱.۱۳ میلیون دلاری که در دوماهه ابتدایی سال گذشته صادر شد بیانگر رشد ۶۴۳ درصدی است.

بنابراین گزارش مکمل‌های خوراکی، ظروف اپال و بلور، مواد غذایی، صنایع سلولوزی، هیدروکربن سبک مهم‌ترین اقلام صادراتی واحدهای تولیدی مشغول به کار در این منطقه را تشکیل می‌دهد که به کشورهای هنگ‌کنگ، عراق و افغانستان صادرشده است.

از سوی دیگر بخشی از این میزان صادرات صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی طی این مدت شامل صادرات خدمات فنی ـ مهندسی، صادرات خدمات گردشگری و صادرات ترانزیت کالا است که در محدوده منطقه به تجار و شرکت‌های خارجی مستقر در منطقه ارائه گردیده است.

سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف سال‌های گذشته در زمینه صادرات محصولات تولیدشده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بررسی عملکرد مناطق آزاد در حوزه اقتصاد مقاومتی، در منطقه مطبوع خود روند رو به رشد مستمری داشته و در بین مناطق آزاد کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده، موضوعی که به نظر کارشناسان ناشی از ثبات مدیریتی و استمرار سازوکارهای حمایتی و تشویقی سازمان برای واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه طی مهروموم‌های اخیر است که از طریق اجرای تمامی مزایا و معافیت‌های قانونی، ارائه بسته‌های حمایتی، تشویقی و انواع معافیت‌های عملیاتی شده، زمینه رونق فضای کسب‌وکار در منطقه را پدید آورده است.

 

مطالب رپورتاژ