الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

افزایش مراجعه مسافران به جایگاه اختصاصی فرودگاه امام خمینی(ره)

صنعت حمل و نقل آنلاین؛ «مجید باقری» مدیرعامل شرکت تاو آویژه پارس روز(چهارشنبه) در نشست خبری در خصوص وضعیت اعزام و پذیرش مسافر در cipفرودگاه امام خمینی، از افزایش درخواست‌های بدون رزور قبلی برای استفاده cip فرودگاه امام‌ به دلیل افزایش پروازهای نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین باقری بیان کرد: مراجعه مسافران به جایگاه اختصاصی فرودگاه در ایام نوروز افزایش داشته و  پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان تعطیلات روزانه تا ۲ هزار نفر اعزام وپذیرش مسافر داشته باشیم.

مجیدباقری درباره میزان اعزام و پذیرش مسافر در cipفرودگاه امام خمینی گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۱۲۰۰ نفر به صورت پرواز خروجی و یکصد نفر به صورت پرواز ورودی از جایگاه تشریفات اختصاصی استفاده کرده‌اند.

باقری از افرایش کیفیت خدمات به مسافران cipفرودگاه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک از برنامه‌های ویژه سالن cip رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام پیمانکاران شهر فرودگاهی در راستای هدف اصلی در فرودگاه که افزایش سطح رضایت به مسافران است در حال خدمات دهی به مسافران نوروزی هستند، گفت: بهره برداران قبلی با تاخیر فهرست رزروهای مسافران را به تیم جدید دادند اما اجازه کاهش کیفیت به مسافران را ندادیم و با وجود همه کارشکنی‌ها درصورت هر گونه شکایتی از عدم کیفیت خدمات، برای استفاده رایگان از خدمات سی. آی. برای مسافران شاکی اعلام آمادگی می‌کنیم.

باقری توضیح داد: به دلیل افزایش دستمزدها ونرخ تورم هزینه اعزام و پذیرش مسافر از سالن Cip نیز افزایش خواهد داشت اما در بدو واگذاری سالن از بهره بردار قبلی به بهره بردار جدید با هدف افزایش رضایتمندی با وجود ارتقای سطح سرویس، قیمت‌ها افزایش نیافت.

بهره بردار سالن Cip فرودگاه امام خمینی از مذاکره با هواپیمایی لوفتهانزا برای ارایه خدمات به مشتریهای این ایرلاین در جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه خبر داد و گفت: اکنون به مسافران خروجی و ورودی همه ایرلاینها به جز هواپیمای اتریشی و لوفتهانزا سرویس دهی می‌شود.‌ اما مشکل ارایه دهی به پروازهای خروجی هواپیمایی لوفتهانزا وجود دارد که به دلیل درخواست مکرر مسافران در اولین فرصت، محدودیت‌ها رفع خواهد شد و  پذیرای مسافران لوفتهانزا نیز خواهیم بود.

باقری خبر داد که در شرایط کرونایی ایستایی مسافر در سالن را کاهش دادیم و برای مسافران ورودی نیز به تشخیص بهداشت مرزی تست کرونا انجام می ‌شود.

مدیرعامل شرکت تاو آویژه پارس افزود: در بازه کوتاهی که مدیریت سالن Cip به تیم جدید واگذار شده است، برنامه رزرو و پذیرش با تیم حرفه‌ای و کاملا بومی با کمک یک شرکت دانش بنیان در حال راه اندازی است و برنامه های جدید با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برای ارتقای سطح کیفیت خدمات به زودی رونمایی می‌شود.

وی توضیح داد: در جایگاه تشریفات اختصاصی تمام امور مسافران از جمله دریافت کارت پرواز ، تحویل بار ، سالن پذیرایی رایگان ،  خدمات حیوان خانگیPET ، در صورت نیاز به ویلچر (خدمات ویلچر) ، پرینت مدارک مورد نیاز از جمله (کارت واکسن ، PLF ، ویزا و … ) ، خدمات گذرنامه (مهر پاسپورت) و گیت اختصاصی سپاه و گیت اختصاصی جهت سوار شدن به هواپیما و نیز انتقال مسافران از جایگاه با خودروهای اختصاصی انجام میشود

به گفته باقری در صورت ورودی نیز از پای پلکان پرواز ب خودروهای اختصاصی جایگاه ، مسافران به سالن منتقل ، از گیت اختصاصی پلیس و گذرنامه عبور ، خدمات دریافت بار و غیره توسط پرسنل جایگاه انجام میپذیرد .

بهره بردار سی آی پی فرودگاه امام خمینی با بیان اینکه تاسیس جایگاه تشریفات ویژه در فرودگاه برای اولین برای در حوزه خلیج فارس توسط ایران راه اندازی شد و سپس امارات، ترکیه و سایر بازیگران صنعت هوایی این خدمات را به مسافران ارایه دادند، گفت: برای شکوفایی این خدمات از نطرات بزرگان صنعت استفاده می‌کنیم.

مطالب رپورتاژ