افزایش صادرات کالاهای یخچالی از بنادر هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رونق صادرات محصولات باغی و زراعی کشاورزان به کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق کانتینرهای یخچالی خبرداد و گفت: بنادر استان از مزایا وقابلیت‌های مناسبی در جهت صادرات محصولات یخچالی برخوردار است.

به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل، اله مراد عفیفی پور با بیان اینکه تأمین زیر ساخت های لازم، ارائه خدمات بهینه و تسهیل فرایند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر و ارتقای سرعت تخلیه و بارگیری از عوامل مهم در جهت رونق صادرات کالاهای یخچالی  به کشورهای هدف است، تصریح کرد: به طور متوسط روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ فروند شناور حامل کالاهای یخچالی از بندر شهید باهنر به بنادر حاشیه جنوبی خلیج فارس سفر می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به توسعه زیر ساخت های بندری در بنادر کوچک جهت ارائه خدمات به کالاهای تولیدی کشور در سال جهش تولید و رونق صادرات کالاهای یخچالی از بنادر شرق و غرب استان به کشور های هدف بیان داشت: اولین محموله صادراتی از بندر سیریک در هفته گذشته انجام شده که با توسعه زیر ساخت ها به دنبال تقویت و تداوم  فعالیت در این بندر هستیم.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: تردد شناورها از بنادر لنگه و شیوء به بنادر حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز به شکل مستمر در حال انجام است و بندر شیوء به عنوان یکی از کانون های  مهم صادرات این نوع محصولات روزهای پر رونقی را سپری می کند.

مطالب رپورتاژ