روز جهانی یادبود قربانیان حوادث رانندگی

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، رضا نفیسی، رئیس مركز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فرارسیدن هفته ایمنی راه گفت: این مرکز برای هفته ایمنی که از دیروز آغاز شده و تا سی‌ام آبان‌ماه ادامه دارد، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است.

به گفته وی، روز شنبه، ۲۴ آبان‌ماه، روز «آموزش و مراقبت از کودکان در ترافیک» نام‌گذاری شده است و وزارت آموزش و پرورش، مسئولیت برنامه‌های این روز را برعهده داشته است.

روز یکشنبه، ۲۵ آبان روز «یادمان قربانیان سوانح رانندگی و رونمایی از پویش زنان علیه سوانح ترافیکی» نام‌گذاری شده است. این روز مصادف با روز جهانی یادبود قربانیان حوادث رانندگی است.

مسئولیت برنامه‌های دومین روز هفته ایمنی با جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها است که با همکاری دانشگاه الزهرا برگزار خواهد شد.

روز دوشنبه، ۲۶ آبان روز «ایمنی موتورسواران» است. پلیس راهور، مسئولیت برنامه‌های این روز را برعهده خواهد داشت.

روز سه‌شنبه، ۲۷ آبان روز «مشارکت علما و روحانیون در توسعه فرهنگ ایمنی» و مسئول برنامه‌های این روز را انجمن خیرین راه و ترابری بر عهده دارند.

روز پنجشنبه، ۲۹ آبان روز «حمل و نقل بدون حادثه» نام‌گذاری شده است که مسئولیت برنامه‌های این روز با وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

در راستای پیگیری و اجرای برنامه‌های هفته در استان‌ها نیز جلسات متعددی با دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار و مقرر شد، دستگاه‌های استانی برنامه‌هایی را به اجرا در آورند.

برگزاری نشست و کنفرانس خبری مشترک اعضای کمیسیون ایمنی استان‌ها، برگزاری نشست‌هایی در صدا و سیما، برگزاری جلساتی با مشاور و دفتر امور بانوان استانداری‌ها، حضور در منازل آسیب‌دیدگان تصادفات، برگزاری روز یادبود، برگزاری مانور امدادی نقطه صفر، تهیه و نصب بنرهای هفته با موضوع ایمنی در راه‌ها و میادین و تقاطع‌های مهم شهری، استفاده از پایانه‌های بار و مسافر برای تبلیغ هفته و نصب بنرها و تابلوها، ارسال پیامک به‌صورت انبوه برای رانندگان ناوگان عمومی، بهره‌برداری از ظرفیت تشکل‌های صنفی حمل و نقلی در برگزاری مناسبت‌های هفته، درج پیام هفته ایمنی در سربرگ نامه‌نگاری‌ها و همکاری با شهرداری‌ها و استفاده از پتانسیل‌‌ آن‌ها از جمله برنامه‌هایی است که هم‌زمان با هفته ایمنی در استان‌ها عملیاتی شده و در حال اجرا است.

مطالب رپورتاژ