اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی شد

صلاحیت اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حالی قرار است در مجلس بررسی شود که پیش از این صحبت‌های پیرامون «تفکیک وظایف شهرسازی از راه و ترابری» مطرح شده بود.

عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت دوازدهم در این جایگاه، بارها مخالفت خود را با موضوع تفکیک عنوان کرده و معتقد بود که این دو وظیفه در راستای یکدیگرند.

در جریان جلسه علنی امروز مجلس، یک عضو هیات رئیسه مجلس نامه رئیس جمهور در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی ۴ وزارتخانه دولت را در صحن علنی مجلس قرائت کرد که بر اساس آن، فرهاد دژپسند به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری (وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت) به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه و اجتماعی، محمد اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و رضا رحمانی به عنوان گزینه تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده‌اند.

محمد اسلامی، گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، یک مهندس راه و ساختمان است که مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه تولیدو آمریکا دریافت کرده. او همچنین مدرک MBA مدیریت جهانی هوانوردی را نیز به طور مشترک از دو دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف در سال 1383 دریافت کرده است.

صلاحیت اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حالی قرار است در مجلس بررسی شود که پیش از این صحبت‌های پیرامون «تفکیک وظایف شهرسازی از راه و ترابری» مطرح شده بود. عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت دوازدهم در این جایگاه، بارها مخالفت خود را با موضوع تفکیک عنوان کرده و معتقد بود که این دو وظیفه در راستای یکدیگرند.

اسلامی، گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، در صورت دریافت رای اعتماد از مجلس، چالش‌هایی را نیز در حوزه شهرسازی تجربه خواهد کرد. چالش‌هایی به مانند «طرح بازآفرینی شهری» که طبق نامه استعفای وزیر پیشین راه و شهرسازی، یکی از دلایل مهم اختلاف‌نظر آخوندی با روحانی بوده است. آخوندی همچنین در نامه استعفای خود «دخالت حداکثری دولت در بازار و ساماندهی شرایط اقتصادی» را دلیل قطع همکاری خود با دولت عنوان کرده بود.

 

مطالب رپورتاژ