استمرار فعالیت شرکت های خدمات دریایی و بندری در بندر شهید رجایی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: فعالیت شرکت های خدمات رسان دریایی و بندری منوط به رعایت الزامات ابلاغی از سوی اداره HSE بندر و پروتکل‌های بهداشتی استمرار خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، “اله مراد عفیفی پور” حفظ و صیانت از سلامت شاغلین و مراجعین  به بنادر و ساکنین شهرک های مسکونی و نظارت بدون مسامحه بر فعالیت کارگزاران ارائه دهنده خدمات دریایی و بندری را در کنار دیگر اقدامات مراقبتی و کنترلی بعنوان موضوعی مهم مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از تدابیر مهم و موثری که علاوه برگندزدایی در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بنادر و شهرک های مسکونی صورت گرفت تهیه دستورالعمل مربوط به رعایت الزامات بهداشتی و ابلاغ به کلیه شرکت های خدمات رسان دریایی و بندری بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: در گام دوم از سوی اداره HSE بندر بازرسانی به منظور نظارت برحسن انجام این دستورالعمل ها تعیین و کلیه فرایندها از طریق چک لیست به شکل مستمر مورد صحت سنجی و ارزیابی قرار می گیرد .
عفیفی پور خاطر نشان کرد: از آنجاییکه  تضمین  سلامت مراجعین و کارکنان را وظایف اداری، انسانی، اخلاقی و اجتماعی خود می دانیم از بازرسین خواسته شده چک لیستها را بدون مسامحه تکمیل و مورد بررسی قرار داده و در صورت رویت هرگونه مغایرت و یا عدم رعایت نکات بهداشتی، با افراد خاطی بدون اغماض و مماشات  برخورد قانونی صورت پذیرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، نصب جا مایع ضد عفونی سنسوردار در مبادی ورودی و توزیع دستکش یکبار مصرف در تمام اماکن خدماتی و رفاهی مواردی است که در چک لیست بازرسان اداره  HSEبندرشهید رجایی مورد ارزیابی قرار می گیرد .
وی تصریح کرد : مراجعین محترم  در صورت مشاهد هرگونه تخلف ، طی تماس با شماره های ۳۲۱۲۲۳۰۲الی۳۲۱۲۲۳۰۷ مرکز رسیدگی به شکایات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن ارائه پیشنهادات خود،  گزارش  تخلفات  احتمالی را اطلاع رسانی نمایند.
این مقام مسئول  همچنین از کارگزاران خدمات دریایی و بندری به عنوان سنگربانان حوزه اقتصادی کشور که با التزام برمعیارهای اداری، اخلاقی و انسانی با رعایت نکات بهداشتی مشغول انجام فعالیت و زنده و پویا نگه داشتن رشد اقتصادی کشور می باشند، قدردانی کرد و گفت: با وجود تنگناهای اقتصادی ناشی ازاثرات ویروس کووید -۱۹در جهان،  شرکت هایی هستند که بر غم کاهش محسوس درآمد، اجرای دستورالعمل های بهداشتی و تهیه اقلام مورد نیاز که خود نیز هزینه بردار است را مشی اخلاقی خود دانسته و در رعایت نکات بهداشتی  و سلامت بهداشت مراجعین و کارکنان خود از هیچ کوششی فروگذار نبوده اند .
تسریع در ارائه خدمات دریایی و بندری  بارعایت کلیه الزامات بهداشتی
 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره بر انجام سیاست های حمایتی به منظور حفظ سلامت دریانوردان براساس پروتکلهای ابلاغی از سوی( IMO سازمان جهانی دریانوردی) اظهارداشت : حفظ سلامت دریانوردان خارجی در بنادر و آب های سرزمینی با هدف پویایی اقتصاد صنعت دریانوردی که امروز نقش بی بدیلی را در تامین و جابجایی اقلام بهداشتی، ملزومات درمانی و کالاهای اساسی ایفا میکند ارجح امور است .
  عفیفی پور تهیه  بروشور به زبان لاتین حاوی نکات بهداشتی و مراقبتی، انجام تست های غربالگری و تب سنجی در لنگرگاه بندرعباس و همچنین فراهم نمودن امکانات ویژه امدادی و بیمارستانی درصورت مشاهده علائم احتمالی را از مهمترین اقداماتی عنوان کرد که جهت حفظ سلامت دریانوردان خارجی پیش بینی شده است .
به گفته عفیفی پور استراتژی های اتخاذ شده در بنادر استان هرمزگان بر لزوم انجام مولفه هایی چون اجرای دقیق  تست های مراقبتی درلنگرگاهای استان، حفظ سلامت دریانوردان، صیانت از کالا و محیط زیست دریایی و پرهیز از تاخیر غیرضروری و تسریع در ارائه خدمات دریایی و بندری  به تمام کشتی ها بویژه  کشتی های حامل کالاهای اساسی و بهداشتی تاکید دارد.

مطالب رپورتاژ