رستم-قاسمی-وزیر-راه-و-شهرسازی-طرح-توسعه-بندر-کنگان-بندر-بوشهر
الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

از اولویت‌های دولت سیزدهم؛ توسعه اقتصاد دریامحور

صنعت حمل و نقل آنلاین: وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: توسعه اقتصاد دریا محور یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است که برای تحقق آن، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، رستم قاسمی در حاشیه بازدید از بندرکنگان با بیان این مطلب اظهار داشت: موضوع دریا محوری یا همان اقتصاد دریا، موضوع بسیار مهمی است که از دیرباز در کشور مورد توجه بوده و دولت سیزدهم نیز مصمم است تا به خوبی نقش خود را برای توسعه این حوزه ایفا کند.

 

تاکید بر ضرورت تقویت اقتصاد دریامحور

 

وی افزود: همانند کشورهای پیشرفته دنیا باید شهرهای آبادی در کنار دریا ساخته و گسترش داده شوند که این مهم در اولویت‌های دولت قرار دارد.

قاسمی با تاکید بر ضرورت تقویت اقتصاد دریامحور اظهار داشت: از چابهار تا نقطه شمالی کشور به لحاظ دریایی شهرهایی برای این محدوده‌ها پیش‌بینی شده که ساخت آنها جمعیت قابل توجهی را در خود جایی می‌دهد.

به گفته وی، هرجا که شهری ساخته می‌شود باید علاوه بر ساخت مسکن مورد نیاز مردم، رونق اقتصادی آن نیز محقق شود.

 

ایجاد اشتغال و خانه‌دار شدن مردم

 

قاسمی ادامه داد: در این زمینه بدون شک با احداث صنایع مختلف علاوه بر اینکه مردم خانه‌دار می‌شوند زمینه برای اشتغال آنها نیز فراهم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اجرای طرح توسعه بندرکنگان اظهار داشت: این طرح از بیش از یک سال است که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده و اکنون پیشرفت بسیار خوبی دارد.

 

سرعت بخشیدن به پروژه مهم توسعه بندر کنگان

 

قاسمی افزود: در این سفر سعی می‌شود تا در دیدار با مدیران مرتبط با پروژه و پیمانکاران زمینه برای سرعت بخشی به پروژه مهم توسعه بندر کنگان فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح توسعه بندرکنگان بدون شک استفاده مطلوب و موثرتر مردمان نجیب کنگان از دریا و ظرفیت‌های مرتبط با آن فراهم‌ خواهد شد.

مطالب رپورتاژ