الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

ارائه خدمات‌ ایمن و سریع به گردشگران دریایی نوروز ۱۴۰۱ با برنامه‌ریزی سازمان بنادر

 

صنعت حمل و نقل آنلاین: سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت درصدد هستیم با برنامه‌ریزی و سیاست‌های کلان راهبردی، موضاعات حاکمیتی را در حوزه دریایی را توسعه دهیم.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، حسین عباس‌نژاد در نشست تخصصی معاونان امور دریایی، پایش آبراه‌های تحت حاکمیت را یکی از موضوعات جدی دانست و خاطرنشان کرد: الکترونیکی کردن فرایند پایش آبراه‌های تحت حاکمیت، به صورت جدی و با کمک واحد فنی و مهندسی سازمان بنادر در دست اجرا است که امیدوارم تا پایان امسال طراحی و اجرایی شود.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به توسعه، تجهیز و تکمیل سیستم ترافیک کشتی‌ها در دریا( VTS)، افزود: اخیرا با مصوبه هیات عامل سازمان بنادر، مقرر شد با توسعه و گسترش سیستم وی.تی.اس ساحلی، علاوه بر آبراه‌ها، کلیه ناوگان عبوری و ورودی به بنادر کشور را به طور کامل تحت پوشش کنترل و نظارت ترافیکی قرار دهیم.

وی با اشاره رویکرد سازمان بنادر برای توسعه سیستم‌های شناسایی خودکار راه‌دور موسوم به AIS و LRIT، تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیات عامل سازمان بنادر، مقرر شده تا با توسعه سیستم‌های شناسایی خودکار راه دور، نظارت کامل‌تری بر ناوگان ایرانی داشته باشیم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی از به‌روز شدن، جامع‌سازی و تجهیز مرکز اضطرار دریایی و پاسخ به اضطرار دریایی خبر داد و با اشاره به ایجاد شرایط پایدار در کشور، اظهار داشت: به نظر می رسد، بعد از دوسال توقف در گردشگری دریایی در تعطیلات نوروز، امسال با حجم زیادی از متقاضیان گردشگران دریایی برای استفاده از امکانات ساحلی و دریایی روبرو شویم؛ به همین منظور برای خدمات رسانی ایمن و سریع به هموطنان برنامه‌ریزی شده است.

حمایت از توسعه گردشگری دریایی بندر چمخاله

ابراز علاقه سرمایه گذاران قطری برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی بندر کنگان

وزیر کشور در بازدید از بندر امیرآباد تأکید کرد: نقش کلیدی بندرامیرآباد در رونق تجارت و اشتغال منطقه/ ایجاد مسیرگردشگری دریایی از آستارا تا گلستان

مطالب رپورتاژ