اخذ عظیم ترین پروژه HSE کشور ، توسط شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران(IEI)

صنعت حمل و نقل آنلاین: شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران (IEI)  با بیش از 35 سال سابقه خدمات رسانی به جامعه ی صنعتی کشور و سایر کشورهای اروپایی و آسیایی ، همواره تلاش بر ارائه بهترین خدمات اجرایی و مشاوره ای در راستای همسو شدن، جهت نیل به اهداف جامعه ی صنعتی کشور داشته است .در همین راستا و با توجه به نیاز صنعت کشور ، شرکت IEI به مدت یکسال است با ایجاد توان فنی ، خدمات تخصصی HSE را ارائه می نماید تا علاوه بر گسترش مجموعه در حوزه های ایمن و سودآور ، عواید و منافع فنی و مهندسی آن، در خدمت صنعت کشور به کار گرفته شود.

این واحد با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص و همچنین با بهره گیری از دانش روز و تجهیزات پیش رفته توانسته است در مدت زمان کوتاهی پروژه های بزرگی مانند ” بازرسی فنی طولانی ترین خط لوله اتیلن جهان به طول 2700 کیلو متر ” ، ” بازرسی فنی سیستم های ایمنی و آتش نشانی پالایشگاه نفت تهران” و … را در کارنامه کاری خود ثبت نماید.

این امر توان بالای مدیریتی این مجموعه در تشخیص نیاز های مشتریان و پاسخگویی به آنها در حوزه بازرسی را نسبت به شرکت های رقیب نشان میدهد.

 

اهمیت اجرای پروژه های HSE  در صنعت نفت و گاز کشور

آهنگ شتابان توسعه صنعتی در کشور روز به روز نیاز مبرم به نیروی انسانی سالم و تندرست ، تجیرات پیش رفته و دانش روز دنیارا متجلی می سازد زیرا فقط با اتکاء به همین توانایی هاست که می توان گذر از جامعه سنتی به جامعه صنعتی را در زمانی معقول تحقق بخشید. در جهان امروز ایران، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بعنوان شاخص اقتصاد ملی مطرح میباشد ولی متاسفانه همین منبع خیر وبرکت ، در صورت عدم رعایت اصول بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) پیامدهای ناخوشایند و نامطلوبی در بردارد. با توجه به وقوع حوادث 2 سال اخیر در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی ، مانند حادثه ی آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی، مجتمع پتروشیمی پردیس عسلویه ، پالایشگاه پنجم گاز پارس جنوبی و مواردی دیگر ، با یک نگاه تخصصی و جامع محور برکلیه ی حوادث به وجود آمده ، در میابیم مبنای ایجاد فرآیند حادثه ، تنوع زیادی نداشته است. حال سوال اینجاست که با توجه به تشابه حوادث رخ داده چرا نمی توان از وقوع  آنها جلوگیری کرد؟

افزون بر این ، بخش بسیار زیادی از حوادث این چنینی تنها با تجهیز ، استانداردسازی ، تدابیر ایمنی مربوطه و مدیریت قابل پیش گیری بوده است.

اینجاست که اهمیت شناخت، تدوین، آموزش و اجرای سیستم های مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در سطح کشور و به ویژه مناطق مهم و استراتژیک بالا می رود  و اجرای آن در آغاز پروژه ها به مراتب بار مالی بسیار کمتری را نسبت به جبران خسارات ناشی از حوادث به کارفرما تحمیل می نماید.

 

پارس جنوبی ، مسیر تحقق چشم انداز توسعه کشور

” میدان گازی پارس جنوبی” به عنوان یکی از کلیدی ترین منبع درآمد کشور و تامین و تولید گاز در آب های جنوب ایران و همچنین بزرگ ترین میدان گازی مستقل جهان به شمار می رود که به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران ، این میدان گازی حدود 40 تریلیون متر مکعب گاز داشته که بیش از 21درصد ذخایر گاز دنیا را شامل می شود.

شرکت نفت و گاز پارس (POGC) همواره مسئولیت توسعه کلیه ی فاز های میدان گاز پارس جنوبی ، توسعه میادین گازی پارس شمالی ، گلشن و فردوسی را دارا می باشد که با بهره برداری و توسعه ی فاز های گوناگون میدان گازی پارس جنوبی ، سهم درآمد ناخالص ملی کشور افزایش یافته و چشم انداز بدیع و قابل ملاحظه ای در رشد و شکوفایی صنایع نفت و گاز ایجاد خواهد شد .

از این رو همواره مورد توجه مسئولین دولت به ویژه وزارت نفت بوده است و از منظر ایمنی حساس ترین منطقه کشور محسوب می گردد.

 

 

پروژه عظیم HSE  در مناطق عملیاتی نفت و گاز پارس

در سال جاری شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران (IEI)  با تکیه بر توان تخصصی پرسنل شرکت و حمایت و راهبری مدیران مجموعه در رقابت با شرکت ها یی چون پترو پارس ، اویک و … در ارزیابی کیفی و فنی به عنوان شرکت اول برگزیده شد و مسئولیت خطیر ” راهبری HSE  و آتش نشانی مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس ” که شامل  تامین خدمات ایمنی ، بهداشت ، محیط زیست (HSE) و آتش نشانی می باشد را عهدار شده است.

مناطق عملیاتی پارس جنوبی واقع در استان بوشهر ، شامل 27 سکوی دریایی، کارگاه ها ، خطوط لوله خشکی و دریا ، مجتمع های اداری و مسکونی ، اراضی ساحلی و … می باشد.

این پروژه که به عنوان  بزرگ ترین پروژه HSE کشور مطرح شده است با سود آوری تقریبی سی چهار میلیارد تومان نقطه ی عطفی در کارنامه شرکت و همچنین مسبب  گسترش فعالیت های  IEI در حوزه HSE خواهد شد که در آینده ای نزدیک و با تکیه بر توان مدیران و متخصصان داخلی و تجارب گذشته آغاز خواهد شد.

امید است این پروژه نیز مانند دیگر پروژه های حساس و مهم گذشته با موفقیت هر چه بیشتر به پایان رسد و مسیر رشد شرکت را هموارتر سازد.

 

 

چکیده مطالب مهم : این پروژه که به عنوان  بزرگ ترین پروژه HSE کشور مطرح شده است با سود آوری تقریبی سی چهار میلیارد تومان نقطه ی عطفی در کارنامه شرکت و همچنین مسبب  گسترش فعالیت های  IEI در حوزه HSE خواهد شد که در آینده ای نزدیک و با تکیه بر توان مدیران و متخصصان داخلی و تجارب گذشته آغاز خواهد شد.

 _ این واحد با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص و همچنین با بهره گیری از دانش روز و تجهیزات پیش رفته توانسته است در مدت زمان کوتاهی پروژه های بزرگی مانند ” بازرسی فنی طولانی ترین خط لوله اتیلن جهان به طول 2700 کیلو متر ” ، ” بازرسی فنی سیستم های ایمنی و آتش نشانی پالایشگاه نفت تهران” و … را در کارنامه کاری خود ثبت نماید.

 

 

مطالب رپورتاژ