اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به پروژه راه آهن چابهار – زاهدان

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین: عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حاشیه مراسم آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن چابهار-زاهدان گفت: از سال ۸۹ تفاهم نامه ساخت راه آهن چابهار –زاهدان میان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و قرارگاه خاتم الانبیا به امضا رسید اما پیشرفت جدی کار از سال ۹۳ آغاز شد.

۱۲۰۰ میلیارد هزینه پروژه تا امروز

خطیبی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر کل مسیر در هشت قطعه به طول ۶۲۸ کیلومتر فعال است و تاکنون ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

پروژه زاهدان – چابهار با سرعت در حال اجرا

پروژه راه آهن چابهار-زاهدان با سرعت خوبی در حال اجراست و پیش بینی ما این است که تا پایان ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد. پیشرفت کل طرح ۴۸ درصد و میزان زیرسازی ۶۳ درصد است، تاکنون از سمت زاهدان به سمت چابهار ۳۲ کیلومتر ریل گذاری شده و امروز ریل گذاری مسیر از سمت چابهار آغاز می‌شود که قطعه یک پروژه محسوب شده و طول آن ۸۴ کیلومتر است.

اعتبار پروژه از محل صندوق توسعه ملی

خطیبی در ادامه اعتبار این پروژه را از محل صندوق توسعه ملی اعلام کرد و گفت: از محل صندوق توسعه ملی ۳۰۰ میلیون یورو به این پروژه
اختصاص داده شده است.
تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار از صندوق دریافت و هزینه کرده ایم و ۲۰۰ میلیون یوروی دیگر معادل ۸ هزار میلیارد تومان از این صندوق به تدریج دریافت خواهیم کرد.

مطالب رپورتاژ