ابلاغ پرداخت تسهیلات 3500 میلیارد تومان به بخش حمل‌ونقل

صنعت حمل و نقل آنلاین: ​پایش عملکرد حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، رسیدگی به مسائل و مدیریت امور از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بخش حمل‌ونقل در این دوره در شرایط پایدار قرار گرفته است و با شعار «پایداریم در خدمت» مشکلات را دنبال می‌کنیم و مشکلات طبیعی  و غیرطبیعی را پشت سر گذاشته ایم.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری كه به صورت آنلاين برگزار شد، بیان کرد: بیست و ششم آذرماه روزی است که رانندگان و کامیون‌داران در سال 1362 به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و با بسیج همه‌جانبه، عاشقانه و متعهدانه برای تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بنادر جنوبی کشور اقدام کردند تا از ایجاد یک بحران غذایی در کشور جلوگیری کنند.

حماسه‌آفرینی رانندگان و کامیون داران

وی افزود: لبیک رانندگان و کامیون داران به یک فرهنگ خدمت عاشقانه در جامعه حمل‌ونقل تبدیل شد که نه تنها رانندگان با کامیون‌های خود در حضور داشتند بلکه این فرهنگ را ضمیمه زندگی خود کردند و امروز شاهد حماسه‌آفرینی این قشر در تمام دوره‌ها هستیم.

حماسه ای دیگر از رانندگان در سال گذشته تا امروز

از اواخر سال گذشته تا کنون در شرایطی که تردد در جاده‌های کشور ممنوع بود و نیاز کارخانه‌ها به مواد اولیه ضروری و الزام‌آور بود، به منظور جلوگیری از ساقط  شدن اقتصاد کشور، بار دیگر کامیون داران در بخش بار حماسه‌آفرینی را تکرار کردند.

رشد 9.7 درصدی جابجایی کالا

رانندگان ناوگان حمل‌ونقل کالا با به میان آوردن جان و مال خود کاری کردند که هیچ‌گاه شاهد کاستی نبودیم و نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جابجایی کالا از بنادر شاهد رشد 9.7 درصدی بودیم.

اسلامی از خانواده‌های رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای به ویژه همسران ایشان که همواره دوری آنها را تحمل کرده‌ و همراهي نموده‌اند، قدرداني كرد و اين روز را تبریک گفت.

پرداخت تسهیلات 3500 میلیارد تومان به بخش حمل‌ونقل

حمایت‌های دولت از بخش حمل‌ونقل در ایام کرونا با تدبیر رئیس‌جمهور و ستاد ملی مبارزه با کرونا، مصوبه‌ای برای پرداخت تسهیلات 3500 میلیارد تومان به بخش حمل‌ونقل ابلاغ شد تا از خسران وارده به بخش و تعدیل نیروی انسانی شرکت‌های حمل‌ونقل جلوگیری کند.

تأمین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

اقدامات انجام‌شده در خصوص تأمین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای با یک وقفه‌ای مواجه شد و کسانی که ارز 4200 تومانی دریافت کرده بودند، به تعهد خود پایبند نبودند و سوء استفاده‌هایی صورت گرفت که کارگروه ویژه‌ای در وزارت راه و شهرسازی از دو ماه قبل با حضور تمام دستگاه‌های مرتبط تشکیل شد.

با شناسایی مشکلات، تصمیم گیری و اتخاذ راه حل ها در تلاش برای حل معضلات رانندگان هستیم. سامانه‌ای برای تأمین و توزیع لاستیک مورد نیاز ناوگان جاده‌ای راه‌اندازی شده و با هماهنگی «وزارت صنعت،معدن و تجارت» در شرایط کنونی مشکل توزیع لاستیک برطرف شده است.

روغن  موتور مورد نیاز ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای طبق هماهنگی صورت گرفته در پایانه‌ها توزیع می شود، اگرچه در فرایند توزیع با مشکل مواجه شد اما سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شدند اخلال به وجود آمده را رفع کنند.

مشکلات تأمین قطعات و لوازم یدکی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر

به دلیل این‌که قطعات و لوازم یدکی مشمول ضوابط و تنظیم بازار نبود از نابسمانی رنج می‌برد و این مسئله منجر به فراوانی قطعات غیررسمی و تقلبی در بازار شده بود لذا مصوب شد که 16 قطعه پر‌مصرف از سوی وزارت صمت شناسه‌گذاری شود و در اختیار سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار گیرد، همچنین سازمان تعزیرات حکومتی نیز بر قیمت بازار نظارت داشته و با متخلفان برخورد کند.

به گزارش صنعت حمل ونقل آنلاین عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در اين مراسم فرارسيدن هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداري  را به تمامي رانندگان تلاشگر برون‌شهري، فعالان بخش حمل و نقل جاده‌اي و راهداران زحمتكش كشورمان تبریک گفت.

حسن نیا همزمان با روز 26 آذر، ارتقاي منزلت رانندگان شريف و تلاشگر را يك ضرورت دانست و در ادامه، خبر از تلاش رانندگان شاغل در بخش حمل و نقل جاده‌اي كالا و حمل سالانه 700 ميليون كالا در كشور داد.

 اول دي ماه و روز راهدار

در حوزه راهداري نيز  20 هزار نفر راهدار فعال و زحمتكش در جاده‌هاي كشور مسئوليت نگهداري از راه‌هاي كشور و خدمت‌رساني به هموطنان را برعهده دارند.

در مراسم گراميداشت هفته حمل و نقل، راهداري و رانندگان كه به صورت آنلاين برگزارشد، از دو شركت حمل و نقل بزرگ مقياس هوشمند جاده‌اي كالا، سند نقشه معماري سامانه‌هاي حمل و نقل هوشمند و همچنين نمايشگاه آنلاين نخستين رويداد تخصصي راهداري ‌‌INNOROAD 2020 رونمايي شد.

در اين مراسم طي ارتباط آنلاين با خانواده مرحوم ابراهيم جاوشيري مدير كل فقيد راهداري و حمل و نقل جاده‌اي جنوب استان سيستان و بلوچستان، از خدمات ايشان كه سال ها عمر خود را صرف خدمت و تلاش در جهت محروميت زدايي از چهره اين منطقه كرده بود، قدرداني شد، همچنين طي ارتباط با خانواده مرحوم اشكان كشاورز كه در حين خدمت‌رساني جان شريف خود را از دست داده، تجليل شد.

 

مطالب رپورتاژ