آخوندی: رقم بالای کشته شدن افراد در سوانح رانندگی شهری در کشور قابل تأمل است

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: 28 درصد سوانح رانندگی در شهرها و 72 درصد دیگر در جاده ها و راه های روستایی رخ می دهد، اما کشته شدن افراد در سوانح رانندگی شهری در کشور قابل تأمل است که باید این سهم 28 درصدی کاهش یابد.
عباس آخوندی افزود: در ابتدای انقلاب حدود 1.5 میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود داشت که امروز این رقم به 17 میلیون دستگاه خودرو رسیده است، همچنین جمعیت شهری در دهه 30 حدود 6 میلیون نفر بود که امروز به 55 میلیون نفر رسیده است، بنابراین شاهد تغییر سریع سبک زندگی و استفاده زیاد از وسایل نقلیه موتوری هستیم.
وی با اشاره به این‌که آمار سوانح رانندگی نشان می‌دهد در حوزه شهرنشینی نیاز به آموزش است گفت: هر ماه جلسه کمیسیون ایمنی راه ها برگزار می‌شود که نتیجه آن روند نزولی تلفات سوانح رانندگی است.
وزیر راه با تأکید بر این‌‎که باید سرعت در جاده‌ها کاهش یابد، گفت: لازمه این کار افزایش قدرت مدیریت الکترونیک جاده‌ها است.
وی بیان کرد: تا پیش از این فقط 240 دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها وجود داشت، در حالی که در یک تفاهم‌نامه 2 هزار و 100 دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها نصب خواهد شد و تا پایان سال 96 در هر 10 کیلومتر از محورهای شریانی، یک دوربین ثبت تخلف سرعت خواهیم داشت که این دوربین‌ها سرعت متوسط یعنی سرعت بین دو دوربین را هم ثبت می‌کند.
آخوندی با تأکید بر این‌که اقدامات سخت گیرانه برای صدور گواهی‌نامه باید اعمال شود، گفت: این امر نیاز به حمایت همه جانبه دولت و مجلس دارد تا صدور گواهی‌نامه با بررسی همه‌جانبه تسلط فرد انجام شود.

مطالب رپورتاژ