53 درصد رشد در سرمایه‌گذاری‌های امسال سازمان بنادر و دریانوردی

به گزارش خبرنگار ماهنامه صنعت حمل و نقل ، امروز به مناسبت روز حمل و نقل، همایش جذب سرمایه‌گذاری در بنادر با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان فراکسیون‌های دریایی مجلس و دست‌اندرکاران این صنعت برگزار شد.

تقویت جایگاه امور بندری در سطح کشور

در ابتدای این همایش محمدعلی حسن زاده معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: تقویت جایگاه امور بندری در سطح کشور بسیار خائز اهمیت است، سازمان بنادر و دریانوردی حاکمیت امور دریایی کشور، مرجع حاکمیت امور بندری و مرجع حاکمیتی کشتیرانی بازرگانی کشور است. در سال جاری تعدادی کنوانسیون به بنادر ابلاغ شده و نظارت‌هایی را برای اطمینان از نحوه اجرا داریم.

پیگیری دستورالعمل ایمنی حمل و نقل،‌ایمنی نگهداری و …

حسن‌زاده گفت:‌با توجه به حادثه ای که اخیرا در بندر شهید رجایی در محوطه در اختیار سازمان منطقه آزاد قشم رخ داد موجب شد تا یکی از کارکنان جان خود را از دست دهد. باید موضوع ایمنی با دقت بیشتری مورد توجه باشد، دستورالعمل ایمنی حمل و نقل،‌ایمنی نگهداری و … به صورت جدی باید دنبال شود.

دستورالعمل صدور مجوز فعالیت در بنادر

معاون بندری سازمان بنادرودریانوردی گفت:‌فرآیند جایگزین و فسخ تعداد محدودی قرارداد نیز در دستور کار است همچنین دستورالعمل صدور مجوز فعالیت در بنادر بازنگری شده است.

حسن زاده اعلام کرد: رویکرد لجستیکی در توزیع کالا و جابه‌جایی کالا بین بنادر از رویکردهای سازمان بنادرو دریانوردی است.

وی گفت:چند شناور نیز از طریق کاپوتاژ، کالا را از بندر امام خمینی به بندر چابهار منتقل کردند.

158 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری

حسن زاده با اشاره به اینکه در یکسال گذشته طبق گزارش های سازمان بنادربیش از 158 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است افزود: این سرمایه گذاری در قالب 330 فقره قرارداد انجام شده است .این مبلغ نسبت به سرمایه گذاری های گذشته 53 درصد رشد داشته است که منجر به انعقاد قراردادهای لجستیکی و فعالیت‌های توسعه بندری در زمینه احداث کارخانجات صنعتی، ترمینال مواد معدنی و مراکز لجستیکی، انبار مکانیزه غلات و سیستم انتقال، مدیریت و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بنادر کوچک، احداث مخازن و خطوط انتقال فرآورده‌‌های نفتی، محوطه ترانزیتی و صادراتی کالا و کانتینر، ادوات فنی و … شد.

53 درصد رشد در سرمایه‌گذاری‌های امسال سازمان بنادر و دریانوردی

بیش از 158 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است. سرمایه گذاری انجام شده منجر به انعقاد قراردادهای لجستیکی و فعالیت‌های توسعه بندری شده است.

فهرست مطالب

مطالب رپورتاژ