Picture of الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

حمل و نقل اربعین: مذاکرات برای تأمین ارز ایرلاین‌ها و آغاز فروش بلیت پروازها

 

محمدی بخش
محمدی بخش

صنعت حمل و نقل آنلاینرییس سازمان هواپیمایی کشوری از مذاکره با بانک مرکزی برای تأمین ارز ایرلاین‌ها در ایام اربعین ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: سود ایرلاین‌ها از قیمت 10 میلیونی پروازها، تنها یک میلیون تومان است.

در نشست خبری که به منظور بررسی گران‌فروشی بلیت پروازها در سال گذشته و برنامه‌های سازمان هواپیمایی برای جلوگیری از این نابسامانی برگزار شد، محمد محمدی بخش بیان کرد: در ایام اربعین طی یک بازه زمانی دو تا سه روزه در مسیر پروازهای رفت و برگشت، دچار خلا می‌شویم. برای رفع این خلا، شرکت‌های هواپیمایی بلیت پروازها را با قیمت مناسب‌تری می‌فروشند و تجربه نشان داده مردم از آن استقبال می‌کنند. البته، خرید بلیت باید از قبل انجام شود و خرید بلیت در پای پرواز امکان‌پذیر نیست.

نیاز ایرلاین‌ها به ارز و چالش‌ها

محمدی بخش در خصوص نیاز ایرلاین‌ها به ارز در ایام اربعین گفت: برای یک سال، شرکت‌های هواپیمایی به یک میلیارد دلار ارز نیاز دارند. در این ایام، شرکت‌های هواپیمایی باید هزینه‌های فرودگاه نجف را به صورت نقدی پرداخت کنند که به ازای هر 10 میلیون تومان قیمت بلیت، 6 میلیون تومان است.

وی همچنین از مذاکره با بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز شرکت‌ها خبر داد و تأکید کرد: طی هفته آینده، مشکل تأمین ارز ایرلاین‌ها با هماهنگی‌های انجام شده، رفع خواهد شد.

شرایط زائران و فروش بلیت

محمدی بخش با اشاره به شرایط زائران پاکستانی اربعین امسال، گفت: برای زائران پاکستانی در این دوره، فروش بلیت پرواز نخواهیم داشت و ترجیح داده شده است که این زائران با خودروهای خود به ایران وارد شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی با اعلام آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین توسط 21 ایرلاین از 20 مرداد، خاطرنشان کرد: ایرلاین‌ها به هیچ عنوان مجاز به فروش گروهی پروازهای اربعین نیستند و این موضوع به جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی کمک می‌کند.

عزیزیان
عزیزیان

 

پیگیری‌های لازم و مشکلات احتمالی

محمدی بخش از مدیران شرکت‌های هواپیمایی خواست که توجه ویژه‌ای به اطلاع‌رسانی در خصوص داروها و مواد ممنوعه داشته باشند، چراکه ورود مواد ممنوعه به عراق می‌تواند عواقب سختی برای زائران به همراه داشته باشد.

عزیزیان، معاون بازرگانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، نیز از آماده‌سازی دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 برای اعزام زائران اربعین به عراق خبر داد و برنامه‌ریزی برای جابجایی 24 هزار زائر از مسیرهای مختلف به فرودگاه‌های نجف و بغداد را اعلام کرد.

 

تازه‌های کسب و کار