الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

امضای تفاهم‌نامه همکاری در محل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

صنعت حمل و نقل آنلاین: صبح روز شنبه 29 خرداد تفاهم نامه همکاری با موضوع استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های قانونی و توانمندی‌های علمی، فنی و تجهیزاتی و نیز اختیارات طرفین با حضور مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و احمد خرم رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، در محل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امضاء و مبادله شد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین در این تفاهم‌نامه بر انجام امور کنترلی در تشخیص صلاحیت و صدور پروانه اشتغال به کار شرکت‏های خدمات فنی آزمایشگاهی و ژئوتکنیک طبق ضوابط مقرر و همچنین بررسی ادواری وضعیت شرکت‏های تایید صلاحیت ‏شده، انجام امور کنترلی در امرتمدید و ارتقاء پایه پروانه شرکت‏های تایید صلاحیت‏شده، کنترل خدمات ارائه ‏شده توسط شرکت‏های تایید صلاحیت‏شده به منظور بهبود مستمر ارائه خدمات، تعیین استانداردهای ثانویه و انجام کالیبراسیون تجهیزات شرکت‏های تایید صلاحیت‏شده، بازنگری و اصلاح شیوه‏نامه تشخیص صلاحیت و صدور پروانه اشتغال به کار شرکت‏های خدمات فنی آزمایشگاهی و ژئوتکنیک، ارائه گزارش‏های مدیریتی ادواری در این خصوص به سازمان و همکاری در امر آموزش و ترویج دانش فنی مرتبط با خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید شده است.

این تفاهم‏نامه در 5 ماده و 21 بند به امضاء مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و همچنین احمد خرم رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان رسید.

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این مراسم گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آمادگی دارد ضمن آموزش مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی، آموزش‌های استاندارد و بروز دنیا را ارائه داده و نیز در بخش‌های ژئوتکنینک، بررسی کنترل کیفی مراحل مختلف اجرای ساختمان، به کارگیری مصالح استاندارد و نظارت بر شرکت‌های تایید صلاحیت شده به عنوان یار و بازوی سازمان نظام مهندسی خدمات منحصر به فردی را ارائه کند و نقش به سزایی در رسیدن به اهداف توسعه‌ای داشته باشد و با ارتقاء کیفی ضمن افزایش طول عمر مفید پروژه‎های ساختمانی، متوسط عمر ساختمان‌های کشور نیز به دو برابر افزایش یابد.

احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این مراسم با ارائه پیشنهاد تدوین نظام فنی- اجرایی صنعت احداث گفت: تشکیل یک نظام فنی- اجرایی واحد و فراگیر در کشور به ارتقای کیفی‌سازی کمک قابل‌ توجهی خواهد کرد. پیشنهاد می‌شود تا مراحل تهیه و تدوین نظام جامع فنی- اجرایی احداث توسط دولت و حاکمیت انجام وابلاغ شود و توسط بخش خصوصی عملیاتی و اجرا شود و دولت به عنوان ناظر عالیه بر حسن اجرای آن نظارت داشته باشد.

وی اعلام کرد: در روزهای آتی با مسئولان کشور ژاپن جلساتی برای همکاری و ارتقای دانش فنی و مهندسی برگزار خواهد شد که در برنامه است این کار با کشورهای اروپایی همچون آلمان، کانادا و سوئد نیز انجام شود.

خرم هدف از توسعه همکاری با سایر کشورها در زمینه‌های فنی ومهندسی را ارتقای گواهینامه‌های فنی- مهندسی از سطح ملی به بین‌المللی برشمرد.

مطالب رپورتاژ