تدوین طرح راهبردى جزایر ایران در راستاى توسعه متوازن جزایر جنوبى

صنعت حمل و نقل آنلاین؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از تدوین طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلى بوشهر و استان‌هاى شمالى کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: توسعه پایدار و متوازن مناطق ساحلى به منظور استفاده حداکثرى از ظرفیت ساحلى و دریایى کشور در دستور کار قرار دارد.
به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از تدوین طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلى بوشهر و استان‌هاى شمالى کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: توسعه پایدار و متوازن مناطق ساحلى به منظور استفاده حداکثرى از ظرفیت ساحلى و دریایى کشور در دستور کار قرار دارد.
محمدرضا اله‌یار در مورد طرح به‌روزرسانى یا تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلى مربوط به استان‌هاى بوشهر و استان‌هاى شمالى کشور، اظهار داشت: تدوین این طرح و سپرى شدن مراحل استصوابى آن تا پایان سال انجام مى شود.
وى ادامه داد: همچنین طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلى با نگاه توسعه پایدار و متوازن این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلى؛ طرحى ملى و در سطح بزرگ مقیاس استانى است، خاطرنشان کرد: در این طرح؛ سواحل از جنبه‌هاى مختلف زیست محیطى، سیاسى، امنیتى، پدافند غیرعامل و پدیده‌هاى دریایى، مورد بررسى قرار مى‌گیرند و پس از آن که طرح مدیریت یکپارچه تنظیم شد، بهترین کاربرى در سطح شهرستان‌هاى ساحلى اولویت بندى مى‌شود.
اله یار با تأکید بر اینکه توسعه پایدار و متوازن مناطق ساحلى در راستاى بهترین استفاده از ساحل و دریا است، گفت: طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلى استان سیستان و بلوچستان و بخشى از سواحل مکران آغاز شده و در مورد استان خوزستان نیز شروع مطالعات تا پایان سال در دستور کار قرار خواهد گرفت.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگرى از اظهاراتش به تدوین طرح راهبردى جزایر کشور بر اساس مصوبه شوارى عالى شهرسازى و معمارى و با همکارى معاونت شهرسازى و معمارى وزارت راه و شهرسازى اشاره و اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردى؛ موظف به تدوین طرح راهبردى جزایر کشور است تا بر اساس آن توسعه یکپارچه و متوازن سواحل جنوبى کشور را در راستاى مدیریت مناطق ساحلى و جزایر، انجام دهد.

تازه‌های کسب و کار

از چانه‌زنی تا مطالبه‌گری

این روزها که آقای مسعود پزشکیان و شورای راهبردی ایشان به سرپرستی جواد ظریف در تکاپوی انتخاب وزرا هستند، سهم‌خواهی و لابی‌گری به شکل‌های مختلف