۵ گام برای خرید روغن صنعتی برندهای ایرانی و خارجی

برای خرید روغن صنعتی می توانید به فروشگاه های حضوری لوازم صنعتی یا نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه نمایید. خرید روغن صنعتی از فروشگاه های اینترنتی یکی دیگر از روش های تهیه این محصول است. در این فروشگاه‌ ها می‌ توانید انواع مختلف روغن صنعتی را با برندها و قیمت‌ های مختلف مشاهده، مشخصات و توضیحات هر محصول را مطالعه کنید و به صورت آنلاین سفارش دهید. در این راهنمای جامع، به بررسی نکات مهمی که باید قبل از خرید روغن های صنعتی در نظر بگیرید، می پردازیم.

گام اول:مشخص کردن نوع کاربرد

انتخاب روغن صنعتی مناسب، امری حیاتی برای عملکرد صحیح و عمر طولانی تجهیزات و ماشین آلات است. ابتدا باید مشخص کنید که روغن صنعتی را برای چه کاربردی نیاز دارید. روغن های صنعتی در انواع مختلفی برای مصارف گوناگون، که در ادامه به آنها اشاره شده است، تولید می شوند.

  • روغن موتور: برای روانکاری و خنک کردن موتور
  • روغن هیدرولیک صنعتی: برای انتقال قدرت در سیستم‌ های هیدرولیک
  • روغن دنده: برای روانکاری جعبه دنده
  • روغن کمپرسور: برای روانکاری و خنک کردن کمپرسورها
  • روغن توربین: برای روانکاری و خنک کردن توربین ‌ها
  • روغن نسوز: به منظور استفاده در دماهای بالا
  • روغن ترانسفورماتور: برای عایق‌ کاری و خنک کردن ترانسفورماتورها
  • گریس: برای روانکاری قطعات متحرک تحت فشار یا بار سنگین

گام دوم: انتخاب ویسکوزیته مناسب

ویسکوزیته، یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌ های روغن صنعتی و معیاری برای سنجش روانکاری روغن است. روغن ‌های با ویسکوزیته بالا، غلیظ‌ تر بوده و در دماهای بالا بهتر عمل می ‌کنند، در حالی که روغن ‌های با ویسکوزیته پایین، رقیق ‌تر هستند و در دماهای پایین روانکاری بهتری ارائه می ‌دهند. انتخاب ویسکوزیته مناسب، به عوامل مختلفی مانند نوع دستگاه، شرایط کاری و دمای محیط بستگی دارد.

گام سوم: انتخاب برند

برندهای مختلفی در زمینه تولید روغن صنعتی در بازار ایران و جهان فعالیت می‌کنند. برخی از برندهای معتبر ایرانی عبارتند از بهران، پارس، ایرانول، اسپیدی و برندهای خارجی، شل، موبیل، توتال و کاسترول هستند.

گام چهارم: مشخص کردن بودجه برای خرید روغن صنعتی

قیمت روغن صنعتی برندهای معتبر به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت از سایر برندهای موجود در بازار بیشتر است. هر چند به دلیل تورم های اقتصادی قیمت روغن صنعتی نوساناتی دارد، اما به طور کلی قیمت این محصول به کاربرد روغن، برند، ویسکوزیته و حجم بسته بندی وابسته است.

گام پنجم: بررسی استاندارهای روغن

هنگام خرید روغن صنعتی، به علامت استانداردهای معتبر مانند API، SAE و ISO روی محصول توجه کنید. این علامت ‌ها نشان‌ دهنده کیفیت و مطابقت روغن با استانداردهای بین‌المللی است.

خرید روغن صنعتی برندهای معتبر ایرانی و خارجی

هم برندهای ایرانی و هم برندهای خارجی انواع مختلف روغن های صنعتی مانند روغن موتور، روغن هیدرولیک صنعتی، روغن دنده، روغن کمپرسور و غیره را تولید و به بازار عرضه می کنند. قیمت روغن صنعتی این برندها به دلیل استفاده از مواد اولیه و افزودنی های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

خرید روغن صنعتی بهران

شرکت نفت بهران یکی از معتبرترین تولیدکنندگان روغن صنعتی در ایران است که طیف گسترده‌ای از روغن ‌ها را برای مصارف مختلف ارائه می ‌دهد. برای خرید روغن صنعتی بهران می توانید به نمایندگی های مجاز این شرکت که لیست کامل آن در وب سایت شرکت نفت بهران موجود است یا فروشگاه های اینترنتی و حضوری لوازم صنعتی مراجعه نمایید.

از جمله مزایای خرید این روغن صنعتی می توان به کیفیت بالا به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب که از عملکرد و طول عمر بالایی برخوردارند، قیمت مناسب نسبت به کیفیت،‌ تنوع بالای محصولات برای استفاده های صنعتی و خانگی و دسترسی آسان برای تهیه محصول، اشاره کرد.

روغن صنعتی بهران در بین روغن های صنعتی داخلی دارای بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی است و از بین روغن های تولید داخلی، این روغن بیشتر از سایرین پیشنهاد می شود.

خرید روغن صنعتی توتال

توتال یکی از بزرگترین شرکت‌ های نفتی و گازی در جهان است که طیف گسترده‌ای از روغن‌ های صنعتی را برای مصارف مختلف تولید می‌ کند. روغن ‌های صنعتی توتال تولید کشور فرانسه هستند و به دلیل کیفیت بالا، عملکرد عالی و طول عمر طولانی در سراسر جهان شناخته شده می باشند.

توتال هفتمین برند موفق در تولید روغن صنعتی و سایر فرآورده های نفتی در جهان است در نتیجه به دلیل کیفیت بالا، قیمت آن نسبت به روغن های صنعتی ایرانی بیشتر است.

این روغن مزایای متعددی مانند حفاظت عالی از تجهیزات در برابر سایش، خوردگی و رسوب گذاری، کاهش اصطکاک و گرمای تولید شده در تجهیزات و افزایش طول عمر آنها، کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری و عملکرد در شرایط سخت را ارائه می دهد. برای خرید روغن صنعتی توتال باید به نمایندگی های مجاز حضوری یا اینترنتی این شرکت مراجعه نمایید.

نکات تکمیلی

  • دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید تا نوع روغن و ویسکوزیته مناسب برای آن را مشخص نمایید.
  • از خرید روغن ‌های بی ‌نام و نشان و یا تاریخ گذشته خودداری کنید.
  • روغن را از فروشگاه ‌های معتبر و مجاز بخرید.
  • سطح روغن دستگاه را بررسی و در فواصل زمانی مشخص آن را تعویض کنید.
  • از روغن‌ های صنعتی فقط برای مصارف مشخص شده در دفترچه راهنمای آنها استفاده کنید.

امیدواریم این راهنمای جامع برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به اطلاعات بیشتر، می‌ توانید با کارشناسان فروش شرکت فیدار اویل تماس حاصل نمایید. کارشناسان این شرکت هفت روز هفته به صورت ۲۴ ساعته از طریق شبکه های اجتماعی یا شماره تماس های موجود در وب سایت این شرکت به نشانی fidaroil.com پاسخگوی سوالات شما در زمینه خرید انواع روغن صنعتی، ضد یخ، روغن گیربکس، ضد جوش و گیریس نسوز هستند.

۵ گام برای خرید روغن صنعتی برندهای ایرانی و خارجی

فهرست مطالب

مطالب رپورتاژ