الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌آهن استان چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شد

 صنعت حمل ونقل آنلاین: نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل راه و شهرسازی تعدادی از پروژه‌های راه و راه‌آهن استان را بازدید کردند.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، مدیرکل راه و شهرسازی این استان در بازدید از پروژه راه‌آهن مبارکه ـ سفید دشت ـ شهرکرد، گفت: اعتبار سال جاری راه‌آهن سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که دوهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

حسینعلی مقصودی کل مبلغ هزینه شده پروژه از ابتدا تاکنون را پنج هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پروژه اتصال مرکز استان به شبکه ریلی کشور برای تکمیل، نیازمند هشت هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ همچون سال گذشته با پیگیری مدیران ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را تأمین و شاهد بهره‌مندی مردم استان از این زیرساخت بسیار مهم ارتباطی باشیم.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس نیز با اشاره به دغدغه اصلی نمایندگان استان در تکمیل زیرساخت‌ها و ارتقای خدمات و دسترسی‌ها برای آینده بهتر استان گفت: با پیگیری‌های بسیار خوب و پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه، به گفته پیمانکار و مشاورین، تا پایان سال جاری شاهد اتمام کار زیرسازی پروژه خواهیم بود.

احمد راستینه تلاش مسئولین ارشد استان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در یک سال و نیم گذشته برای تأمین اعتبار و کار ساخت راه‌آهن استان را قابل تقدیر خواند و گفت: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، در سال ۱۴۰۱ صدای سوت قطار در استان شنیده خواهد شد.

مشاور طرح دستگاه نظارت راه‌آهن مبارکه ـ سفید دشت ـ شهرکرد نیز طول اولیه این پروژه را ۹۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییر مکان ایستگاه شهرکرد، طول پروژه به ۸۹ کیلومتر کاهش یافت.

مسعود اصولی اختلاف ارتفاع در طول مسیر را ۳۹۷ متر اعلام کرد و افزود: به دلیل همین اختلاف ارتفاع و کوهستانی بودن منطقه، ۱۵ دستگاه تونل در این مسیر ریلی طراحی شده که ۱۳ تونل فعال است.

وی ادامه داد: حفاری بزرگترین تونل این مسیر به طول ۱۵۲۵ متر در منطقه سفیددشت، به اتمام رسیده و در مرحله لاینینگ است.

مشاور طرح راه‌آهن استان همچنین این پروژه را دارای پل‌های متفاوت و بسیار بزرگ در محل تقاطع‌ها و دره‌های کوهستانی دانست و گفت: بزرگترین پل ۹۰۰ متر طول دارد و دارای ۳۰ دهنه ۳۰ متری است.

اصولی ادامه داد: در سال گذشته، پروژه مشکل نقدینگی نداشت و امیدواریم در سال جاری نیز منابع اعتباری به موقع تأمین و کار زیرسازی به پایان برسد.

نماینده مردم شهرکرد ـ بن و سامان در مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی همچنین از پروژه‌های چهار خطه شهرکرد ـ کیان ـ طاقانک و چهار خطه شهرکرد ـ شلمزار و تقاطع غیر همسطح سه راهی هفشجان بازدید کردند.

مطالب رپورتاژ