کاهش 95 درصدی ظرفیت پروازی ایران و ترکیه

صنعت حمل و نقل آنلاین: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از کاهش پروازهای ایران و ترکیه خبرداد و گفت: در حال حاضر فقط 5درصد از کل توافق پروازها بین دو کشور انجام می شود.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، محمدحسن ذیبخش اظهار داشت: از پایان سفرهای نوروزی تاکنون، علی رغم ظرفیت بالای پروازی بین ایران و ترکیه، تنها 5درصد این ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته تعلیق تورهای مسافرتی نیز از دلایل این کاهش می‌تواند باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای برای قطع پروازها بین دو کشور تا زمان ابلاغ رسمی ستاد مبارزه با کرونا وجود ندارد، افزود: کاهش پروازها براساس توافقات صورت گرفته بین دو کشور انجام شده، به گونه‌ای که در مسیر مذکور در 24 ساعت گذشته 5پرواز خروجی و 7 پرواز ورودی انجام شده است.

ذيبخش همچنان یادآورشد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفي با اعتبار 96 ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به كشور براي مسافران بالاي 8سال در كشورهاي پر خطر است و تردد در ساير كشورها با الزام ارائه تست PCR منفي با اعتبار 96 ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌هاي سندروميك پس از ورود به كشور و انجام تست مجدد در صورت نياز بلامانع است.

به گفته وي، ارائه تست PCR فقط در آزمايشگاه‌هاي مورد تاييد وزارت امورخارجه ايران در كشورهاي مبدا داراي اعتبار است.

مطالب رپورتاژ