کامیون برقی

کامیون برقی مرسدس بنزدر رقابت با تسلا

کمتر از دو ماه دیگر به شروع نمایشگاه تجاری خودرو در شهر هانوفر آلمان باقی مانده است. شرکت مرسدس بنز در رقابت با شرکت تسلا موتورز از اولین کامیون برقی خود در نمایشگاه رونمایی خواهد کرد.

شرکت تسلا موتورز قرار است در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ از جدیدترین محصولات برقی و نیمه برقی خود رونمایی کند. این سازنده خودرو‌های الکتریکی باید خود را برای رقابت با شرکت مرسدس بنز آماده کند. شرکت مرسدس یک کامیون برقی که از قدرت باتری تغذیه می‌کند، در نمایشگاه خودرو‌های تجاری هانوفر آلمان معرفی خواهد کرد. این نمایشگاه در ماه سپتامبر برگذار خواهد شد. این کامیون از ابتکارات ویژه ای جهت رانندگی در شهر برخورداز است:

کامیون برقی شهری مرسدس به طور خاص برای رانندگی در شهر طراحی شده است و می‌تواند ۱۲۴ مایل از مسافت را طی کند. این میزان مسافت به نظر می‌رسد مسافت کمی برای یک کامیون است اما با در نظر گرفتن موضوع حمل و نقل شهری و تحویل بسته‌ها و محموله‌ها در داخل شهر مسافت مورد نظر ایده‌آل به نظر می رسد. این کامیون در حال حاضر با استفاده از سه باتری لیتیوم یونی که بخشی از طراحی مدولار هستند، کار می‌کند. بنابراین می‌توان با اضافه کردن یک بسته اضافی باتری به کامیون انرژی کافی به منظور پیمودن ۱۲۴ مایل مسافت در اختیار داشته باشید.

شرکت مرسدس به جای استفاده از آینه‌های جانبی از دوربین‌های هوشمند در این کامیون الکتریکی استفاده کرده است. این دوربین‌ها با یک زاویه‌ کامل و مناسب همه بخش‌های محیط را به صورت RealTime ضبط کرده و بر روی نمایشگر دیجیتالی موجود در سمت چپ فرمان نشان می‌دهد. این کامیون مجهز به ابزار دیجیتالی مخصوص راننده و یک صفحه‌نمایش هوشمند ۱۲٫۳ اینچی در مرکز داشبورد است. این صفحه نمایش مرکزی اطلاعات مربوط به مسیر راننده کامیون را فراهم می‌کند. این کامیون دارای سه حالت رانندگی است: خودکار، اکو و چابک. حالت خودکار برای سفر استاندارد بهتر است اما حالت اکو با اطمینان خاطر راننده را در محدوده هدف خود حفظ می‌کند. حالت چابک به عنوان حالت قدرت در نظر گرفته شده است.

شاید جالب‌ترین ویژگی کامیون برقی سیستم نظارت مجازی آن است که تضمین می‌کند کامیون در مسیر درست و بدون هدر دادن باتری، مسافت را طی می‌کند. این سیستم با نظارت بر فضاهای پالت در کامیون،وزن کامیون و مدت زمان احتمالی رانندگی، اطمینان حاصل می‌‌کند که راننده در مسیر حرکت قرار دارد. اگر سیستم نظارت مجازی کامیون برقی متوجه شود که کامیون به محدوده لیمیت خود رسیده است حالت رانندگی را بصورت خودکار به یک حالت ایده‌آل با شرایط موجود تعویض می‌‌کند. این کامیون همچنین دارای یک تبلت جداگانه است که طول عمر باتری کامیون را به راننده نشان می‌دهد همچنین راننده بوسیله این تبلت میزان مایلی را که کامیون می‌تواند قبل از شارژ مجدد باتری‌ها طی کند را بداند.

انتظار می‌رود این کامیون  بتواند بارهایی به وزن کل ۵۷۳۲۰ پوند را حمل کند.  محصول جدید شرکت خودروسازی مرسدس بنز ابتدا در شهر‌های توکیو،لیسبون و نیویورک قبل از پایان سال جاری عرضه خواهد شد.

 

مطالب رپورتاژ