چرا در ماشین لباسشویی بسته نمی‌شود؟

مکانیزم ماشین لباسشویی های امروزی به طوری طراحی شده که تا در این دستگاه بسته نشود فرایند شستشو آغاز نخواهد شد، از همین رو بسته نشدن در ماشین لباسشویی می تواند از شروع کار ماشین لباسشویی جلوگیری نماید، اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله از مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد با بررسی علت بسته نشدن در ماشین لباسشویی با ما همراه باشید.

آموزش طریقه صحیح بستن در ماشین لباسشویی

علت بسته نشدن در ماشین لباسشویی

در هنگام بسته نشدن در ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

نتیجه گیری از علت بسته نشدن در ماشین لباسشویی

آموزش طریقه صحیح بستن در ماشین لباسشویی

در بسیاری از مواقع در حقیقت مشکلی در در ماشین لباسشویی وجود ندارد و صرفا عدم رعایت طریقه صحیح بستن در ماشین لباسشویی می تواند منجر به این شود که فرایند شستشو در دستگاه آغاز نشود، از همین روی در ادامه قبل از اینکه به علت بسته نشدن در ماشین لباسشویی بپردازیم قصد داریم تا نگاهی به شیوه صحیح بستن در این دستگاه و نکاتی که باید در حین انجام این کار به آن ها توجه کنید داشته باشیم:

  • اولین نکته ای که برای بستن در ماشین لباسشویی به شیوه درست در نظر داشته باشید این است که پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی می تواند موجب عدم چفت شدن صحیح میکروسوئیچ های دستگاه شما باشد، به همین دلیل به ما توصیه می کنیم از پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی به شدن جلوگیری نمایید.
  • علاوه بر این همیشه توجه داشته باشید که باز و بسته کردن بی مورد و پر تکرار در ماشین لباسشویی در طولانی مدت می تواند موجب هرز شدن میکروفسوئیچ ها وضامن در شود، به همین خاطر به شما توصیه می کنیم تا از انجام این کار بپرهیزید.
  • توجه داشته باشید که ابتدا باید لباس های خود را درون ماشین لباسشویی قرار دهید و پس از بسته شدن در دستگاه اقدام به تنظیم برنامه ها و روشن کردن دستگاه کنید.
  • قرار گرفتن حتی تکه ای کوچک از پارچه هم می تواند موجب بسته نشدن در دستگاه باشد، از همین روی به شما توصیه می کنیم تا قبل از بسته شدن در این موضوع را چک کنید که چیزی لای در دستگاه نباشد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی بکو و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی بکو بهره مند شوید.

علت بسته نشدن در ماشین لباسشویی

در مرحله قبل به بررسی نحوه صحیح بسته شدن در ماشین لباسشویی پرداختیم، اما گاهی مواقع با اینکه ما همه موارد را در هنگام بستن در دستگاه رعایت می کنیم باز با عدم بسته شدن در ماشین لباسشویی مواجه هستیم، به شما توصیه می کنیم تا در صورتی که موفق به رفع این مشکل نشدید در این بخش با بررسی رایج ترین علل بسته نشدن در ماشین لباسشویی با ما همراه باشید.

  • اولین موضوع که باز هم به آن اشاره می کنیم جلوگیری از پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی می اشد که می تواند یکی از دلایل بسته نشدن در ماشین لباسشویی باشد.
  • علاوه بر این در لباسشویی های که مدت زیادی از عمر آن ها می گذرد پاره شدن یا ریشه ریشه شدن لاستیک در هم می تواند منجر به بسته نشدن در ماشین لباسشویی باشد.
  • توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع قرار گرفتن یک جسم خارجی در بین اهرم ها و ضامن های در می تواند منجر به بسته نشدن در ماشیین لباسشویی باشد.
  • علاوه بر این هرز شدن لاستیک دور در، ایجاد شکستکی در پلاستیک در و هرز شدن دستگیره در هم می تواند از دلایل دیگر بسته نشدن در ماشین لباسشویی باشد.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی ویرپول و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول از خدمات نمایندگی تعمیرات این دستگاه استفاده کنید.

در هنگام بسته نشدن در ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

تا به این جا به بررسی علل بسته نشدن در ماشین لباسشویی پرداختیم، معمولا دلایل بسته نشدن در این دستگاه موارد ساده ای هستند، اما این که راهکار بسته نشدن در ماشین لباسشویی چیست موضوع پیچیده تری است که در ادامه قصد بررسی آن را داریم.

  • نظافت و تمیز کردن لاستیک در ماشین لباسشویی را جدی بگیرید، علاوه بر این چنانچه علت باز و بسته نشدن در ماشین لباسشویی مربوط به لاستیک بود باید در اسرع وقت اقدام به تعویض لاستیک ماشین لباسشویی نمایید.
  • علاوه بر این در صورتی که دلیل باز و بسته نشدن در ماشین لباسشویی میکروسوئیچ سدتگاه بود می توانید برای رفع عیب دستگاه را از برق بکشید و پس از باز کردن محفظه بالای لباسشویی اقدام به خارج کردن فیش های میکروسوئیچ نمایید، البته توجه داشته باشید که این راه حل موقتی است و شما در آخر باید میکروسوئیچ دستگاه را عوض کنید.
  • علاوه بر این همواره از قرار گرفتن جسم خارجی میان ضامن های در ماشین لباسشویی پیشگیری کنید.
  • در کنار همه این ها به شما توصیه می کنیم تا اگر فرزند کوچکی در منزل خود دارید از باز و بسته کردن در دستگاه جلوگیری نمایید، چرا که این کار در طولانی مدت موجب هرز شدن اهرم های در دستگاه خواهد شد.

نتیجه گیری از علت بسته نشدن در ماشین لباسشویی

بسته و یا باز نشدن در ماشین لباسشویی برابر است با اختلال در شستشوی لباس های اهالی منزل، به همین دلیل به جای این که پس از بروز این مشکل در ماشین لباسشویی خود به دنبال چاره ای برای رفع آن باشید به شما توصیه می کنیم تا با رعایت موارد زیر همواره از بروز این مشکل پیشگیری نمایید.

  • همواره از باز ماندن در دستگاه جلوگیری کنید و پس از اتمام شستشو در را تا زمان استفاده بعدی ببنید.
  • از کوبیدن در ماشین لباسشویی همواره بپرهیزید و به آهستگی در را باز و بسته نمایید.
  • تمیزی و نظافت لاستیک های دور در ماشین لباسشویی را جدی بگیرید.
  • از قرار گرفتن چیزی لای در بپرهیزید.

مطالب رپورتاژ