وزیر راه در حاشیه همایش ارگان های دریایی عنوان کرد: تکمیل پروژه خط آهن چابهار – زاهدان در سال ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد تأمین ریل برای خط آهن چابهار – زاهدان بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و ذوب‌آهن ۵ روز دیگر امضاء می شود.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل، محمد اسلامی  در حاشیه بیست و هفتمین همایش ارگان‌های دریایی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت خط آهن چابهار – زاهدان، اظهار داشت: با موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه رقمی تخصیص یافت و مراحل اخذ مصوبه و هماهنگی های لازم طی شد، از اینرو در ماه جاری اولین قسط صندوق توسعه دریافت شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  دولت به  زمان‌بندی  تکمیل پروژه خط آهن چابهار – زاهدان در سال ۱۴۰۰ مقید است و شرکت پیمانکار پروژه را جدی دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار پروژه روز شنبه قراردادی با ذوب‌آهن مبادله می‌کند ضمن آنکه تولید و خرید تراورس را انجام می‌دهد و آماده نوسازی این خط آهن است.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفت پروژه از ۴۰درصد عبور کرده است، گفت: آماده برای انجام روسازی در این خط‌ آهن هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سه شیفت پیمانکار در پروژه یاد شده فعال است، گفت: اتصال ریل و اتوبان به بندر چابهار را دنبال می‌کنیم؛ ضمن اینکه این خط آهن کمبود منابع مالی و اجرایی ندارد.

اسلامی بیان کرد: رسیدن ظرفیت بنادر به ۲۴۰ میلیون تن در سال نشانه توسعه بخش دریایی است ضمن آنکه ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در این حوزه جذب شده است.

وی در ادامه با اشاره به گردشگری دریایی و توسعه آن، گفت: برای تحقق این امر و افزایش درآمدزایی‌ها توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر را دنبال می‌کنیم.

اسلامی تصریح کرد: برای رونق گردشگری دریایی باید نظام تشویقی در این حوزه ایجاد کنیم که یکی از آنها در اختیار گذاشتن تسهیلات به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری دریایی است.

وی درباره تامین سوخت کم سولفور در کشور گفت: به همت شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم به فناوری تولید سوخت کم سولفور دست پیداکنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش ترانزیت از کشورمان تاکید کرد: اتصالات زیرساخت‌های ایران برقرار شده و در حال هماهنگی با کشورهای صاحب بار هستیم از سویی با ۵ کشور در حال همکاری هستیم تا وضع تعرفه‌های واحد ترانزیت را گسترش دهیم.

وزیر راه در حاشیه همایش ارگان های دریایی عنوان کرد: تکمیل پروژه خط آهن چابهار – زاهدان در سال ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد تأمین ریل برای خط آهن چابهار - زاهدان بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و ذوب‌آهن ۵ روز دیگر امضاء می شود.

فهرست مطالب

مطالب رپورتاژ